به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین با تبریک عید سعید غدیر خم افزود: امام حسین (ع) به استناد غدیر خم قیام کرد و با استدلال برخواسته از غدیر خم نسبت به یزید فاسق و فاسد علم جهاد و جنگ را برافراشت.
وی با اشاره به اهمیت واقعه غدیر خم،ادامه داد: مراسم غدیر خم که در حجة الوداع برگزار شد، بزرگترین همایش بین المللی و موثرترین همایش جهانی بود و در سرنوشت سازی آن تردیدی وجود ندارد.
حجت الاسلام عابدینی ادامه داد: عید سعید غدیر خم به طایفه ای خاص و تنها شیعیان اختصاص ندارد بلکه به همه افراد معتقد به قرآن و رسالت رسول اکرم و همه مسلمانان جهان و برای همه مردم آزاده اهل عالم است.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: عید غدیر سرنوشت جهانیان را به ظهور منجی عالم بشریت و گسترش عدالت جهانی و برچیده شدن جور و فساد پیوند زده است، هرچند برخی به رشد و شناخت لازم نسبت به عید بزرگ الهی نرسیده اند.
وی ادامه داد: عید غدیرخم حلقه اتصال بین سلسله انبیاء، امامت و امت به حساب می‌آید و آینده جهان با نقشه پیامبر خاتم که در غدیر خم تدوین شد، ساخته می شود.
امام جمعه قزوین گفت: عاشورا آمد تا غدیر نرود و امام حسین (ع) به شهادت رسید تا غدیر جاودانه و مستمر شود.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی اضافه کرد: غدیر کاملا با عاشورا و رسالت همه انبیاء متصل است و در آینده به ظهور منجی عالم بشریت متصل خواهد شد.
وی ادامه داد:هیچ خبری بزرگتر از خبر غدیر در جهان نبود چون ولایت و امامت و رسالت و توحید و همه نظامات الهی در آن گنجانده شده بود.

**انزجار از قتل عام مسلمانان میانمار و جلوگیری از آن وظیفه جهان اسلام است
وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه شهر قزوین افزود: در پشت پرده رژیم صهیونیستی با همکاری سعودی ها به قتل عام مردم مسلمان میانمار دامن می‌زنند و متاسفانه جهان اسلام نیز به تماشای این موضوع نشسته است.
امام جمعه قزوین گفت: متاسفانه در مراسم حج به این قتل عام که در سالهای گذشته نیز وجود داشت واکنشی صورت نگرفت اما ما با برگزاری راهپیمایی در اعلام انزجار از مسببان و حمایت از مظلومان میانمار اقدام می‌کنیم.
حجت الاسلام عابدینی افزود: همچنین دولت باید اقدام جدی در این زمینه انجام دهد و جهان اسلام و مجامع بین المللی نیز باید برای جلوگیری از قتل عام و کشتار مردم مسلمان میانمار اقدام کنند.
وی ادامه داد: وقتی در جهان جامعه بشری نسبت به کشتار یک حیوان واکنش نشان می دهند جای تعجب است چگونه در برابر کشتار زنده زنده انسان ها سکوت پیشه کرده اند.
امام جمعه قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به ماجرای ساختگی 11 سپتامبر،گفت: آمریکایی ها در این ماجرای ساختگی تلاش کردند زمینه حضور و نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی را در منطقه فراهم سازند اما در نتیجه هر روز وضع این رژیم جعلی و آمریکا و انگلیس از روز گذشته بدتر شده و شمارش معکوس برای سرنگونی اسرائیل آغاز شده است.
وی با محکوم ساختن فعالیت های ضدبشری آمریکا و حامیانش در کشورهای منطقه،افزود: فاجعه انسانی در یمن و شیوع بیماری وبا در این کشور در نتیجه حمله عربستان با حمایت آمریکا به یکی از فجایع بشری تبدیل شده و نباید مسلمنان در برابر آن ساکت شوند.
حجت الاسلام عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: در انتظار پیکر پاک شهید حججی روزشماری می کنیم و براساس فرموده مقام معظم رهبری پیکر پاک این شهید حجت را بر همگان تمام کرد.
وی در پایان درگذشت حجت الاسلام طالقانی اولین امام جمعه شهر تهران و شهادت مدنی شهید محراب شهید خیابانی و شهید میثم تمار که در این روزها واقع شده است را تسلیت و یاد آنان را گرامی داشت.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.