به گزارش ایرنا، سیده حمیده زرآبادی روز سه شنبه در نخستین آئین انتخاب کتاب سال استان قزوین که در سالن استانداری قزوین برگزار شد،افزود: قزوین دارای شخصیت های برجسته ای همانند علامه قزوینی، عارف، واعظ قزوینی،بهاء الدین خرمشاهی و دبیر سیاقی است و این هنرمندان بیش از آنکه نام خود را پرآوازه کنند فرهنگ و تمدن قزوین و ایران زمین را پرآوازه ساخته اند.
وی اضافه کرد: قزوین ظرفیت ها و توانمندی های بالایی در فرهنگ و هنر دارد ولی با وجود سابقه دیرینه استان در حوزه علم و ادب امروز در خصوص اعتلای این فرهنگ کوتاهی شده است.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این کوتاهی تنها شامل مدیران فرهنگی نمی شود و برای پاسداشت این ظرفیت فرهنگی همه باید اقدام کنند.
وی خاطرنشان کرد: برگزاری آئین انتخاب کتاب سال اقدام قابل تحسینی است ولی اگر بخواهیم این اقدام نتیجه بخش باشد باید از نظرات بزرگان این شهر استفاده کنیم.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با توجه به پیشینه قوی ادبی و هنری و وجود توانمندی های ویژه استان قزوین، ایجاد خانه هنرمندان را در سفر رئیس جمهوری به استان پیگیری کردیم و امیدواریم با همکاری مدیران و اعضای شورا بتوانیم آنرا راه اندازی کنیم.
زرآبادی افزود: امروزه متاسفانه برخی از مسئولان وظایف خود را به خوبی انجام نمی دهند و بلکه حتی کار را هم زیاد می کنند.
وی اظهار کرد: باید در نظر داشته باشیم مردم از ما کار می خواهند و گره گشایی از کارهای آنها باید سرلوحه مدیران و مسئولان باشد.
نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله فرهنگ و هنر از مسائلی است که بسیار حائز اهمیت است و در استانی نظیر قزوین که سابقه غنی فرهنگی، ادبی و هنری دارد باید نگاه ویژه ای به آن صورت گیرد.
وی در پایان گفت: باید قدردانی و تکریم از بزرگان علم و ادب در استان با توجه بیشتری دنبال شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.