علی رضا اکبر شاهی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به بعضی اظهار نظرها در زمینه مصرف هورمون در مرغداری ها از سوی برخی افراد ناآگاه، اذعان می کنم این موضوع بی اساس و غیرعلمی است.
وی اظهار کرد: از منظر اندوکرینولوژی یا هورمون شناسی طیور،هورمون های موثر بررشد به 2 دسته پروتئینی و استروئیدی تقسیم می شوند که هورمون های پروتئینی مثل هورمون رشد به علت ماهیت ساختمانی اگر به صورت خوراکی مصرف شوند، فوری در دستگاه گوارش تجزیه و غیرفعال می شوند.
این مسئول ادامه داد: این هورمون ها اگر قرار باشد به صورت تزریقی استفاده شوند بر اساس مطالعات صورت گرفته باید روزانه و به دفعات به پرنده تزریق شوند که این موضوع با توجه به تعداد بسیار زیاد پرندگان در مرغداری ها از نظر اجرایی غیرممکن بوده و بنابراین استفاده از هورمون های رشد در طیور به طور کامل منتفی است.
اکبرشاهی اظهارکرد: تزریق هورمون به مرغ برای مرغداران مقرون به صرفه نبوده و همچنین براساس آزمایش های صورت گرفته مبنی بر وجود هورمون در مرغ های مرغداری ها توسط کارشناسان دامپزشکی تاکنون هیچ گونه گزارشی مبنی بر استفاده از تزریق هورمون ارائه نشده است.
وی در پایان گفت: یکی از مهم ترین دلایل رشد سریع مرغ در مرغداری های صنعتی پیشرفت ژنتیکی به لحاظ اجرای اصلاح نژاد در مرغ های گوشتی می باشد به گونه ای که مرغ گوشتی در واحدهای صنعتی در طی 35 روزه به وزن 2 کیلوگرم رسیده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.