سرهنگ نصرالله بیگلری روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به در پیش بودن اواخر تابستان و افزایش حجم سفرها در کنار خستگی و خواب آلودگی، سرعت غیرمجاز و در نهایت رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی برخی رانندگان آمار تصادف های فوتی را در سطح راه های کشور و به خصوص استان قزوین در این ایام افزایش می دهد.
وی با اشاره به اینکه پلیس به شهروندان همواره توصیه می کند تا هنگام تعطیلات، سفرهای خود را مدیریت کنند،ادامه داد: در گام نخست به رانندگان توصیه می شود در طول سفر سرعت اتومبیل خود را کنترل کرده و در طول مسیر نیز به تابلوهای راهنمایی نصب شده در طول راه دقت و توجه کافی را داشته باشند.
سرهنگ بیگلری، خط قرمز پلیس را رعایت نکردن امنیت و حفظ جان مسافران از سوی رانندگان دانست و یادآور شد: بدون شک ماموران مستقر در طول جاده های استان هیچ گذشتی را در برابر رانندگانی که اقدام به داشتن سرعت و سبقت غیرمجاز و نیز انحراف به چپ کنند، نخواهند داشت.
رئیس پلیس راه استان قزوین در ادامه ضمن تسلیت به حادثه دیدگان اخیر واژگونی یک دستگاه اتوبوس حامل دانش آموزان هرمزگانی،گفت: توجه نکردن به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی رانندگان متاسفانه 40 درصد تصادف های به وقوع پیوسته جاده های استان قزوین را تشکیل می دهد و به همین جهت به رانندگان توصیه می شود شب قبل از سفر به خوبی استراحت کرده و در طول مسافرت نیز به ازای هر 2 ساعت رانندگی حداقل 20 دقیقه را در مجتمع ها، پارک ها و شهرهای بین مسیر به استراحت بپردازند.
این مسئول انتظامی با بیان اینکه مسافران نباید سفر را تنها مبدا و مقصد تصور کنند، در پایان افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه استان قزوین یکی از تاریخی ترین مناطق کشور بوده و دارای جاذبه های گردشگری مختلفی نیز هست از این رو به مسافرانی که قصد عبور از جاده ها و مناطق مختلف قزوین را دارند توصیه می کنیم بخشی از سفر خود را به بازدید از مناطق مختلف استان اختصاص دهند.
پلیس راه استان قزوین در طرح تابستانی خود هفت پاسگاه،هفت ایستگاه پلیس به همراه 60 تیم گشت را برای ایجاد و تامین امنیت در جاده های این استان را به صورت شبانه روزی اختصاص داده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.