منصور خانکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دانشگاه با هدایت و اتصال پایان نامه ها و طرح های تحقیقاتی به صنایع و دستگاه های اجرایی به دنبال اثرگذاری اجتماعی در داخل استان و کشور است،افزود: در طول سال های اخیر حجم ریالی قراردادهای پژوهشی ما رشد خوبی داشته به طوری که رقم آنها در سال 93، چهار میلیارد و 180میلیون ریال، سال 94 چهار میلیارد و 600میلیون ریال و سال 95 پنج میلیارد ریال بوده است.
وی اضافه کرد: همچنین حجم قرارداد آپا که با سرنام آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای در محدوده استان فعالیت می کند و رصد و دیده بانی،شناسایی،تجزیه و تحلیل حوادث عمدی و غیرعمدی رایانه ای از فعالیت های آن است نیز در 2 سال گذشته 12میلیارد ریال بوده است.
خانکی ادامه داد: البته این حجم از مبالغ درآمد خالص نیست و 90درصد آن برای همین طرح ها هزینه و تنها شاید10درصد آن درآمدی برای دانشگاه دارند.
وی اضافه کرد: به دنبال آن هستیم تا با نگاه به آینده، فعالیت های پژوهشی و فناورانه خود را به سمت بیرون از دانشگاه و بر اساس نیازهای استان و کشور به پیش ببریم و در این میان درصددیم به جز موارد آموزشی و پژوهشی امور دیگر را به بخش خصوصی توانمند برون سپاری کنیم.
خانکی در ادامه با اشاره به قرار گرفتن دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)در جمع دانشگاه های یک درصد برتر دنیا برای اولین بار در سال جاری،گفت: این ارزیابی که به طور سالانه انجام می شود بر اساس میزان استنادات و ارجاعات به مدارک علمی تهیه شده در دانشگاه ها بوده است.
وی با بیان اینکه تداوم حضور در این جایگاه مهم تر از کسب آن است،گفت:در سال 2016 میلادی 260 مدرک بین المللی داشتیم که 85صدم به ازای هر عضو هیات علمی است و تلاش می کنیم این نسبت را در برنامه 10 ساله دانشگاه به 2مقاله به ازای هر عضو هیات علمی برسانیم.
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) در پایان یادآور شد:حدود 85درصد شاخص های تعیین کننده جایگاه دانشگاه ها درحوزه پژوهش است.
دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) هم اکنون با 114هزار و 250متر مربع فضای آموزشی،کمک آموزشی،رفاهی و خوابگاهی،اداری و پژوهشی دارای هشت هزار و 164دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی می باشد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.