به گزارش ایرنا، فریدون همتی روز پنجشنبه در دومین همایش راه رجایی که به مناسبت سالروز شهاد رئیس جمهوری شهید محمدعلی رجایی در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید رجایی افزود: یاد و نام این شهید بزرگوار که نمادی ماندگار از خدمت به مردم و تکریم شهروندان بود همیشه زنده است و در نگاهی به شخصیت وی در نهایت به انسانی بزرگ، نخبه و از خود گذشته می رسیم.
وی، پیروی از راه این شهید بزرگ انقلاب را وظیفه تک تک مسئولان دولت و نظام دانست و اضافه کرد: شهدای ایران تنها محدود به شهدای نیروهای قضایی و امنیتی نیست و در این میان شهدای دولت، اصناف، کارگران و زنان و نوجوانان زیادی نیز نقش آفرینی کرده و در دفاع از خاک و سرزمین اسلامی خود تا پای جان رفتند و خون خود را نثار این مملکت کردند.
همتی، شهیدانی چون رجایی،بابایی،لشگری و ابوترابی و در مجموع تقدیم سه هزار شهید را افتخار بزرگی برای مردم قزوین و الگوی مناسیبی برای نسل جوان دانست و گفت: امروز دشمنان انقلاب اسلامی باید بدانند سختی ها و فشارها ملت ایران را تسلیم و از پای در نمی آورد و تنها با رعایت حقوق متقابل است که می توان به اهداف عالی دست یافت.
وی با اشاره به دستاوردهای مختلف جمهوری اسلامی در طول سال های اخیر افزود: در طول 38 سال از عمر انقلاب اسلامی در سایه ایثار و شهادت چنین افراد و بزرگانی و همچنین همت و تدبیر دولتمردان به مرحله و جایگاهی رسیده ایم که اکنون دنیا به دنبال ارتباط با ما است به گونه ای که این علاقه مندی را می توان از حضور سران و نمایندگان بیش از 100کشور جهان در مراسم تحلیف رئیس دولت دوازدهم به خوبی دریافت.
مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان قزوین نیز در ادامه این مراسم با اشاره به خاطراتی از شهید رجایی و استعدادهای هنری و علمی وی گفت: شهید رجایی مدیری تحول گرا بود و مدیریت او بنیان های اساسی در ساختار دولت ایجاد کرده بود.
محمدعلی حضرتی افزود: ما با وجود داشتن چنین گوهر ارزنده ای از علم و اخلاق و هنر نگاهی تقلیل گرا به وی داشته ایم و تنها بعد ساده زیستی او را معرفی کرده و از جایگاه ممتاز علمی و طبع و روح لطیف او غفلت کرده ایم.
وی از راه اندازی سایت شهید رجایی خبر داد و گفت:در این سایت که امروز نسخه آزمایشی آن رونمایی می شود اطلاعاتی از زندگینامه، وصیتنامه،خاطرات،سخنرانی ها،کتاب ها و مقالات تالیف شده درباره شهید رجایی، اسناد و مکاتبات رئیس جمهوری شهید رجایی بارگذاری شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در ادامه از تمام مردم و مسئولان خواست عکس،سند و یا هرگونه محتوا و اطلاعات دیگری از شهید رجایی دارند برای تکمیل و غنی کردن سایت یاد شده ارسال کنند.
در پایان این مراسم با گرامیداشت یاد مسعود امامی استاندار فقید قزوین که خرداد سال 83 در جریان بازدید از نقاط زلزله زده الموت بر اثر سقوط بالگرد جان خود را از دست داد، از همسر وی تقدیر شد.
7388*3013
خبرنگار: پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.