به گزارش ایرنا، منوچهر حبیبی شنبه شب در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قزوین ضمن گرامیداشت هفته دولت،افزود: هدف مهم دولت دوازدهم پیشبرد اهداف و نیازهای اساسی جامعه یعنی رونق تولید و اشتغال می باشد که البته در چهار سال گذشته گام های اساسی و مهمی در این راه برداشته شده است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برنامه ششم توسعه رشد هشت درصدی اقتصاد کشور به همراه ایجاد 950 هزار فرصت شغلی به صورت سالانه پیش بینی شده، این مهم نیازمند عزم ملی است که برای انجام آن به 800 هزار میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که تامین بخش اعظمی از آن تنها از محل سرمایه گذاری بخش خصوصی می تواند صورت بپذیرد.
این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حوزه پرداخت تسهیلات بهین یاب فعالیت های مستمری در استان صورت گرفته و در سال جاری نیز نزدیک به یک هزار متقاضی در سه حوزه کشاورزی، صنعت و گردشگری برای دریافت وام تاکنون ثبت نام کرده اند.
حبیبی با اشاره به اینکه کار کارشناسی دقیقی برای پرداخت تسهیلات از سوی کارگروه ها و کارشناسان بانک ها باید انجام شود، یادآور شد: متاسفانه با توجه به تعداد بازدیدهای صورت گرفته و نیز تعداد پاسخ های مثبت استعلام ها، روند پرداخت ها به خصوص در بخش کشاورزی بسیار کند است.
به گفته وی، گرچه استان قزوین با کسب رتبه نخست در امر پرداخت ها تاکنون 35 درصد کل پرداخت های بهین یاب کشور را به خود اختصاص داده اما ما به این مساله قانع نیستیم چرا که معتقدیم خروجی کار باید بیش از این ها باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار قزوین در پایان گفت: با مشخص شدن نرخ قطعی سود وام ها در روزهای آینده بدون شک شاهد پیشرفت کار در حوزه پرداخت ها، به خصوص در حوزه گردشگری استان خواهیم بود.
بهین یاب بخشی از تسهیلات طرح رونق تولید است که به واحدها و طرح های تولیدی صنعتی و کشاورزی متقاضی که در سامانه مربوطه ثبت نام کرده و واجد شرایط هستند، اعطا می شود.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.