به گزارش ایرنا، علی فرهور روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: میزان برق تولیدی نیروگاه های برق آبی کشور 12 هزار مگاوات است که با توجه به کمبود آب و خشکسالی در کشور، این میزان تولید برق تنها در زمان پیک بار مورد استفاده قرار می گیرد.
وی،استفاده از انرژی های تجدید پذیر مانند انرژی های خورشیدی، بادی،اتمی را نیز از دیگر موارد تامین برق دانست و یادآور شد: کشورهای همسایه ما مانند امارات متحده عربی با جمعیتی به مراتب کمتر از ما تا سال 2020 قرار است چهار واحد نیروگاه اتمی هر یک به میزان 1400 مگاوات راه اندازی کند.
فرهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ما نیروگاه های منسوخ شده مانند سیکل ترکیبی نداریم، گفت: امروزه حتی در آمریکا نیروگاه هایی با سوخت ذغال سنگ و یا در ایالات کبک کانادا نیروگاه های برق آبی را نه تنها از مدار خارج نمی کنند بلکه با استفاده از فناوری های جدید به تجهیز آنها می پردازند.
رئیس گروه برنامه ریزی نیروگاه شهید رجایی قزوین نیز در این نشست گفت: این نیروگاه سالانه سه میلیارد متر مکعب گاز مصرف می کند که این میزان مصرف معادل 81 درصد سوخت مصرفی سال گذشته بوده و مابقی آن نیز نفت کوره و گازوئیل است.
محمد روشنفکر افزود: سال گذشته موفق شدیم برای نخستین بار 93 درصد سوخت نیروگاه شهید رجایی را از محل تامین گاز تهیه کنیم و تا میزان فراوانی هم سهم آلاینده های خود را کاهش دهیم.
وی با بیان اینکه بیش از 50 درصد اعتبارات این نیروگاه صرف بهسازی و بهینه سازی آن می شود،ادامه داد: این در حالی است که مصرف آب نیروگاه شهید رجایی را به ازای تولید هر مگاوات 150 لیتر را به 104 لیتر کاهش داده ایم.
روشنفکر میزان تولید برق این نیروگاه را سالانه 12 هزار مگاوات اعلام و در پایان افزود: نیروگاه شهید رجایی قزوین 5 درصد برق مورد نیاز کشور و 2.5 برابر برق مورد نیاز استان قزوین را تامین می کند.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.