سید سعید اسکویی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روز دوم مرداد ماه که به عنوان روز فیزیوتراپی نام گذاری شده است، افزود: در سال جاری به دلیل افزایش تعداد دستگاه های الکتروتراپی و سایر تجهیزات درمانی، ارائه خدمات فیزیوتراپی به ورزشکاران آسیب دیده استان توسط کمیته توانبخشی هیات نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.
وی با اشاره به شایع ترین آسیب های ورزشی در استان،گفت: شایع ترین آسیب های ورزشی به ترتیب آسیب مربوط به ناحیه زانو، شانه و مچ پا هستند و آسیب های زانو و پارگی رباط صلیبی بیشترین آمار را آسیب دیدگی را به خود اختصاص داده اند.
اسکوئی با اشاره به رضایت خاطر ورزشکاران مصدوم از خدمات فیزیوتراپی این هیات، افزود: افزایش چند برابری مراجعه کنندگان نسبت به سال های گذشته خود می تواند گویای رضایتمندی آنها از خدمات فیزیوتراپی هیات باشد.
وی در پایان با اشاره به جایگاه فیریوتراپی در ورزش حرفه ای، گفت: نقش فیزیوتراپی برای بازگشت یک ورزشکار مصدوم به میدان ورزش بسیار پررنگ بوده و در طول دوره مصدومیت حضور فیزیوتراپیست و مداخله درمانی مناسب توسط او نقش چشمگیری در تسریع روند بهبودی و بازگشت سریع تر فرد مصدوم به میادین ورزشی دارد.
مرکز فیزیوتراپی هیات پزشکی ورزشی قزوین از سال 94 با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان در مجموعه ورزشی غدیر شهر قزوین راه اندازی شد و هم اکنون در 2 شیفت صبح و بعدازظهر زیر نظر فیزیوتراپ تخصصی ورزشی با پنج کابین و دستگاههای پیشرفته و به روز در حال خدمت رسانی به ورزشکاران است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.