به گزارش ایرنا، محمد تنهایی روز سه شنبه در دیدار با فریدون همتی استاندار قزوین افزود: اشتراک های فرهنگی زیادی بین 2 کشور وجود دارد و نباید فراموش کرد فیلیپین و ایران از نخستین کشورهای آسیایی بودند که با هم ارتباطات رسمی برقرار کردند.
تنهائی با بیان اینکه دنیا به کشور ایران و به تحولات داخلی آن اهمیت فراوانی می‌دهد،گفت: فیلیپین با وجود فاصله زمینی و هوائی زیاد با کشورمان، تحولات داخلی ایران را به طور دقیق دنبال می‌کند چون این تحولات را بر مسائل اقتصادی خود موثر می داند.
سفیر ایران در فیلیپین اضافه کرد: با توجه به حضور شرکت های فعال سرمایه گذاری در فیلیپین در صورت انسجام بیشتر در روابط میان 2 کشور به صادرات غیرنفتی ما به مانیل می تواند به آسانی به مرز یک میلیارد دلار افزایش پیدا کند.
تنهایی افزود: جامعه تجاری ایرانی در فیلیپین کوچک است اما در عین حال فعالیت بسیار گسترده‌ای دارد و می توان از ظرفیت آنان برای گسترش روابط اقتصادی بین 2 کشور بهره گرفت.
وی با بیان اینکه کشور فیلیپین در بخش ساخت و ساز به مصالح زیادی نیاز دارد و ایران می‌تواند نسبت به تامین آن‌ها اقدام کند،افزود: شرکت‌های ایرانی که در حوزه ساخت و ساز فعالیت می‌کنند در صورت علاقه مندی و تمایل به گرفتن طرح در کشور فیلیپین، می‌توانند وارد بازار کار این کشور شوند.
سفیر ایران در فیلیپین در پایان گفت: زمینه‌های خوبی برای فعالیت تجار کشورمان در فیلیپین وجود دارد و باید آنان را با ظرفیت های اقتصادی و تجاری این کشور آشنا کرد.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.