به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین،جمال انصاری در دیدار رئیس و اعضای شورای همفکری سازمان بسیج رسانه با وی افزود:اصحاب رسانه فارغ از هر تعلقی در مسیر خدمت به مردم و تنویر افکار عمومی گام برمی‌دارند.
وی اضافه کرد: ممکن است ما در بین اصحاب رسانه عده‌ای را ببینیم که به صورت نامتعارف در حال فعالیت هستند اما رسانه‌هایی که با محوریت سازمان بسیج رسانه فعالیت می کنند با چشم انداز ارزش‌های اسلامی و آرمان‌های انقلاب خدمت می‌کنند.
انصاری ادامه داد: حجم فعالیت‌های قوه قضائیه سنگین است و اغلب کارهای ما به صورت غیرآشکار انجام می‌شود زیرا فضای جامعه تحمل سختی‌ها این حوزه را ندارد و برای اینکه اذهان عمومی نسبت به وضعیت جامعه تلقی بدی پیدا نکند، بسیاری از اتفاقات اطلاع رسانی نمی‌شود.
وی اضافه کرد: چندسالی است که مرکز رسانه قوه قضائیه راه اندازی شده اما هنوز نتوانسته به حداقل‌های مورد انتظار اصحاب رسانه پاسخ دهد و یکی از دلایل آن نیز احتیاط‌هایی است که در برخی فضاها با آن روبرو هستیم.
انصاری با بیان اینکه انتشار اخبار باید کمترین آسیب را به جامعه منتقل کند،خاطرنشان کرد: قوه قضائیه با همکاری اصحاب رسانه می‌تواند نقش ارزشمندی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی داشته باشد و به تنهایی توان اثرگذاری ندارد.
این مسئول یادآور شد: در حوزه دادگاه‌های خانواده امکان رسانه‌ای کردن بیشتر مسائل وجود ندارد و ما نیازمند کار مشاوره‌ای هستیم و باید سازمان‌هایی در این حوزه به کمک دستگاه قضا بیایند اما متاسفانه این موضوع را اولویت خود نمی‌دانند.
وی با بیان اینکه باید تهدید و توهین به حوزه مطبوعات را کاهش دهیم، خاطرنشان کرد: محدودیتی برای تشکیل شورای حل اختلاف در حوزه رسانه‌ها نداریم و این اختلاف مربوط به عدم وحدت بین اصحاب رسانه بوده است.
انصاری افزود: شورای حل اختلاف باید از بدنه خود رسانه‌ها تشکیل شود تا موضوع دادگاه و حکم قضایی پیش کشیده نشود و خوشبختانه ما جزو استان‌هایی هستیم که کمترین تنش و برخورد را با اصحاب رسانه داشته ایم.
رئیس کل دادگستری استان قزوین در پایان افزود: هدف قوه قضائیه افزایش کار فرهنگی در حوزه آسیب‌های اجتماعی است و باید آستانه تحمل مردم افزایش یابد تا شاهد کاهش مراجعات قضایی باشیم و این موضوع با کمک اصحاب رسانه به خوبی انجام می‌شود.
شوراهای حل اختلاف استان قزوین هم اکنون سه شورای تخصصی صلح وسازش در حوزه های اوقاف و امور خیریه، نظام پزشکی و زندان ها دارد.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.