به گزارش ایرنا،فریدون همتی روز سه شنبه در بازدید از مجتمع گوشت زیاران که با حضور مرتضی شهید زاده مدیرعامل بانک کشاورزی کشور صورت گرفت در جمع خبرنگاران گفت:مجتمع گوشت زیاران یکی از سه مرکز اصلی تامین گوشت کشور در گذشته بود که متاسفانه به دلیل مشکلات اقتصادی طی 13 سال گذشته بنا به دلایل مختلف تعطیل و غیرفعال شده بود.
وی ادامه داد: براساس منویات مقام معظم رهبری و در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی سال گذشته موفق شدیم این واحد تعطیل شده را بازسازی و احیا کنیم و اکنون نیز این واحد در سطح آزمایشی مشغول به کار است و بزودی مهیای فعالیت کامل می شود.
استاندار قزوین اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های عظیم این مجموعه در پرورش دام تا کشتار و ذبح و فرآوری گوشت امیدواریم طی نشستی با مسئولان کشوری در خصوص بهره برداری کامل از این مجموعه یک تصمیم کلان اتخاذ شود.
وی اظهار کرد: برای راه اندازی کامل این مجموعه سه هزار میلیارد ریال اعتبار از صندوق توسعه ملی براساس مصوبه شورای فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان درخواست شده است.
استاندار قزوین در پایان افزود:این مجتمع در صورت راه اندازی کامل، ظرفیت کشتار 90 هزار دام سنگین و 400 هزار دام سبک را در سال داشته و برای 500نفر اشتغالزایی می کند.
مجتمع گوشت زیاران پس از 13 سال تعطیلی، در سال گذشته به صورت آزمایشی به بهره برداری رسید.
2 مشکل اصلی این مجتمع موضوع ورود غیرمجاز دام و کمبود نقدینگی است.
شرکت گوشت زیاران در حال حاضر با کشتار 400 راس گوسفند دام سبک و 50 راس دام سنگین و 100 نیروی کار مشغول به فعالیت است.
6101*3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.