به گزارش ایرنا، مسعود حق لطفی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی حمل و نقل استان قزوین افزود: استفاده از این اتوبوس ها و ایجاد خط BRT مشکلات ترافیکی شهر قزوین را به حداقل می رساند.
این مسئول همچنین گفت: با توجه به 2 خطه شدن خط آهن قزوین-تهران و قزوین-زنجان و راه اندازی خط آهن قزوین-رشت، لزوم توسعه ایستگاه راه آهن از سال های گذشته مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در همین راستا و سفر وزیر راه و شهرسازی در اردیبهشت ماه سال جاری به استان، این موضوع مورد تاکید قرار گرفت و براساس آن پیشنهاد اجرای طرح TOD (توسعه بر مبنای حمل و نقل) داده و مورد قبول این وزراتخانه نیز قرار گرفت.
وی با اشاره به تشکیل کارگروه این طرح از سوی وزیر راه و شهرسازی در استان قزوین،گفت: پس از تائید وزارت راه و شهرسازی، بلافاصله کارگروه این بخش با حضور معاون عمرانی استاندار، شهرداری و اداره کل راه و شهرسازی تشکیل و تاکنون نیز چهار نشست در تهران و قزوین برگزار شده است.
وی با اشاره به نیاز توسعه ایستگاه راه آهن قزوین با توجه به 2 خطه شدن مسیر ریلی تهران - زنجان و نیز بهره برداری از خط آهن قزوین-رشت در آینده نزدیک، اضافه کرد: ایستگاه موجود در شهر قزوین با بررسی های صورت گرفته از سوی کارشناسان قابلیت اجرای طرح TOD را داشته و می توان قزوین را به عنوان نخستین اجرا کننده این طرح در سطح کشور معرفی کرد.
حق لطفی ادامه داد: این در حالی است که اجرای طرح TOD علاوه بر اتصال جنوبی ترین نقطه شهر به شمالی ترین آن، کمک فراوانی نیز به اجرای طرح بازآفریی محله راه آهن قزوین می کند.
به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین، اقدام های ضروری در خصوص تغییر کاربری بیمارستان 22 بهمن در حاشیه ایستگاه راه آهن قزوین از سوی معاونت عمرانی استانداری قزوین نیز به عمل می آید.
805*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.