به گزارش ایرنا، جواد قلی‌پور چهارشنبه شب به مناسبت سالروز تاسیس تبلیغات اسلامی در نشست مطبوعاتی در جمع خبرنگاران رسانه های جمعی استان که در اداره ‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، افزود: در راستای ترویج علوم قرانی برنامه های متنوعی در سازمان تبلیغات اسلامی پیش بینی شده که در طول سال به اجرا در می آید.
وی اظهار داشت: در هر فصل 375 کلاس آموزشی در رشته های مختلف قرآنی در استان برگزار می شود که با استقبال خوب گروهای سنی مختلف روبرو شده است.
قلی پور با بیان اینکه دوره های آموزشی قرآن در رشته ‌های مختلف و در سطوح پایه و تخصصی توسط موسسه های مربوطه برپا می شود، ادامه داد: در هر فصل نیز به طور میانگین 10 هزار نفر در رده سنی 5 تا 60 سال شرکت می کنند.
به گفته وی، در بحث حافظان قرآن کریم هیچ محدودیت سنی وجود ندارد اما بیشترین حافظان بین 16 تا 35 سال سن دارند.
وی با اشاره به برنامه های شاخص قرآنی در سطح استان، اظهار کرد: حمایت از برگزاری دوره های تخصصی ویژه استعدادهای قرآنی، شناسایی و حمایت از راه اندازی جلسات آموزشی و حلقه های تفسیری، مشارکت در برگزاری همایش های تخصصی حافظان قرآن دارای مدرک، حمایت از راه اندازی جلسات حفظ قرآن کریم ار جمله برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین در حوزه قران می باشد.
این مسئول افزود: همچنین برنامه های قرانی دهه فجر، حمایت از موسسات و خانه های قرآنی، شناسایی و تقویت فعالیت های قرآنی هیات های مذهبی، راه اندازی جلسات خانگی قرآنی، برگزاری دوره های آموزشیار قرآن کریم، کارگاه های آموزشی ارتقا و بازآموزی معلمان از جمله دیگر برنامه های قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی در سطح استان است.
مسئول دارالقرآن اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین به برنامه های قرانی این دستگاه در ماه مبارک رمضان پرداخت و گفت: طرح با قرآن در رمضان همراه با تفسیر و مسابقات کتبی در ۱۱۴ پایگاه به مدت 6سال متوالی است که در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
قلی پور افزود:در ماه مبارک رمضان طرح با قرآن در حال حاضر یک برنامه ویژه نوجوانان نیز از ساعت 2 تا سه بعداز ظهر در آستان مقدس حلیمه خاتون و یک برنامه در سه تا چهار در مسجد المهدی مینودر دارد.
این مسئول اضافه کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی مدیران و موسسات خانه های قرآنی، کرسی های تلاوت، اعزام مدیران موسسات و خانه های قرآنی به اردوی زیارتی، آموزشی، برگزاری مسابقات عظیم قرآنی فجر از دیگر برنامه های این اداره کل در سال جاری است.
مسئول دارالقرآن کریم تبلیغات اسلامی استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر۱۹۰ حافظ کل قرآن و 6 هزار نفر حافظ زیر ۲ جز قرآن در استان قزوین داریم ، تصریح کرد: بیش از ۲ هزار معلم قرآن نیز با مجوز سازمان دارالقرآن استان قزوین مشغول فعالیت هستند.
وی در پایان یاد آور شد: در حال حاضر نزدیک به هشت هزارموسسه قرآنی در کشور فعالند که برنامه های قرآنی مختلف از برگزاری جلسات قرآنی، تربیت مربیان و داوران قرآنی و برنامه های آموزشی برای مداحان هیات قرآنی را اجرا می کند.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.