به گزارش ایرنا، این نمایشگاه به مناسبت ماه مبارک رمضان در فضایی به وسعت یک هزار متر مربع در 42 غرفه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپا شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در آئین افتتاح این نمایشگاه گفت: انواع کتب و نرم افزارهای قرآنی، دینی و ادعیه ارائه شده در این نمایشگاه با 10 تا 15 درصد تخفیف به علاقه مندان عرضه می شود.
اکبر اسکندر نژاد افزود: نمایشگاه قرآن کریم امسال در بخش مختلف شامل دختران و بانوان، کودک و نوجوان، عکس، ناشران قرآنی، آموزش، خانواده قرآنی و هنرهای قرآنی برپا شده است.
وی اظهارکرد: در نمایشگاه قرآن کریم امسال علاوه بر برپایی محافل قرآنی، محصولات قرآنی و فرهنگی به صورت نشر مکتوب و نرم‌افزار عرضه می‌شود.
اسکندرنژاد ادامه داد: این نمایشگاه با هدف آشنایی مردم با جدیدترین محصولات فرهنگی در حوزه قرآن و همچنین سوق دادن مردم به ترویج فعالیت های قرآنی برپا شده است.
این مسئول اظهار کرد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، کارگاه آموزشی قرآن، کتابت قرآن کریم،تکریم از خادمان قرآن، مشاوره خانواده و نشست مهدویت از جمله برنامه های جانبی این نمایشگاه به شمار می رود.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه برخی از دستگاه ها نظیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،استانداری،اداره کل اوقاف و امور خیریه،جهاد دانشگاهی،آموزش و پرورش و دانشگاه های بین المللی و آزاد قزوین نیز مشارکت داشته اند و همچنین ناشرانی از خارج از استان هم محصولات قرآنی خود را در این نمایشگاه عرضه کرده اند.
مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی قزوین نیز در این مراسم گفت: برپایی نمایشگاه های قرآن آثار فرهنگی مثبت فراوانی را از خود به جا خواهد گذاشت.
هادی طاهرخانی افزود: هر چند رسالت شرکت نمایشگاه های بین المللی با محوریت فعالیت های اقتصادی طرح ریز شده است اما برگزاری نمایشگاه های قرآن از مهم ترین برنامه های سالیانه ما به شمار می رود چرا که این رویداد از اثرگذاری فرهنگی بالایی برخوردار است.
این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: حضور قاریان ممتاز،تجلیل از خادمان قرآن،برنامه ویژه آموزه های قرآنی در قالب نمایش از جمله برنامه های جانبی برگزاری این نمایشگاه به شمار می رود.
نمایشگاه قرآن قزوین در مدت برگزاری از ساعت 19 تا 24 پذیرای بازدیدکنندگان خواهد بود.
دوازدهمین نمایشگاه کتاب علوم قرآنی قزوین تا سوم تیرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین دایر می باشد.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.