به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قزوین، سیاووش شمسی پور افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست در سرمحیط بانی الموت غربی در پی عملیات گشت و کنترل موفق به تصویربرداری از پلنگ در ارتفاعات شدند.
وی اظهار کرد: این تصاویر به هنگام تردد این گونه با ارزش جانوری در ارتفاعات منطقه الموت غربی در نزدیکی شهرستان قزوین صورت گرفته است.
شمسی پور خاطر نشان کرد: این چندمین بار است که ماموران یگان حفاظت موفق به فیلمبرداری از پلنگ در این منطقه شده اند و گزارش های مکرر مردمی و ماموران اجرایی ما از مشاهده پلنگ در منطقه حاکی از آن است که این منطقه مامن و زیستگاه بسیار مناسبی برای این گونه نادر و در حال انقراض در کشور است.
وی در پایان افزود: اکولوژی منحصر به فرد، تنوع گیاهی، وجود دره های عمیق در این منطقه بهترین شرایط را برای زیست گونه های جانوری همچون پلنگ، بزکوهی، خرس قهوه ای و سایر جانداران فراهم کرده که در کشور بی نظیر است.
استان قزوین دارای سه منطقه حفاظت شده به نام باشگل در شهرستان تاکستان با 25 هزار و 198 کیلومتر مربع وسعت و الموت و طارم سفلی به ترتیب هر یک با وسعت 118 و 49 هزار کیلومتر مربع می باشد.
همچنین دشت الله آباد، منطقه فتح آباد بوئین زهرا و منطقه کوهستانی عرشه کوه همگی در استان قزوین قابل تبدیل شدن به منطقه تیراندازی و شکار ممنوع هستند.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.