به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل انتقال خون استان قزوین، محمدحسین برادران با اشاره به کاهش مراجعه اهداکنندگان در 15 روز اول ماه مبارک رمضان و به دنبال آن کاهش ذخایر خونی از شهروندان قزوینی خواست با مراجعه به مراکز خون گیری در قزوین و تاکستان در این ایام به تامین خون و فراورده های خونی مورد نیاز بیماران کمک کنند.
وی اضافه کرد: دذر ماه مبارک رمضان، مرکز خون گیری قزوین از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا 13 و 20 و 30 دقیقه تا 30دقیقه بامداد آماده خون گیری از روزه داران می باشد.
برادران، زمان خون گیری مرکز انتقال خون شهرستان تاکستان را نیز در این ایام در ساعت 8تا 12و 30 دقیقه اعلام کرد و ادامه داد: همچنین مرکز انتقال خون قزوین در شب های قدر از ساعت 19 الی 3 بامداد و مرکز خونگیری تاکستان از ساعت 21 الی 3 بامداد آماده خونگیری از اهداکنندگان می باشد.
وی با تاکید بر داشتن کارت ملی در هنگام اهدای خون، در پایان افزود: با توجه به بالا بودن هزینه تهیه خون و فراورده های خونی به ازای هر کیسه 2 میلیون ریال و همچنین کمبود منابع مالی، مردم استان می توانند با واریز نذورات مادی خود به حساب کمک های مردمی این اداره کل به شماره 2342321083 نزد بانک ملت، ما را در تامین خون سالم و گسترش خدمات مربوط به انتقال خون یاری کنند.
در ماه رمضان سال گذشته 2 هزار و 925نفر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون استان مراجعه کردند که از این تعداد 2 هزار و 167 نفر موفق به اهدای خون شدند.
اداره کل انتقال خون استان قزوین دارای 2 مرکز خون گیری در شهرهای قزوین و تاکستان است.
7388*3013
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.