به گزارش ایرنا، بلوار ایران یکی از این طرح ها می باشد که با هدف دسترسی محله پونک به جنوب و مرکز شهر احداث شده است.
مرحله سوم طرح هدایت آب‌های سطحی شمال آزادراه قزوین-زنجان نیز دیگر طرحی بود که امروز به بهره برداری رسید.
علاوه بر این طرح ها امروز پنجشنبه همچنین بوستان محیط بان محله پونک نیز با 10 میلیارد ریال اعتبار مورد بهره برداری قرار گرفت.
شهردار قزوین در مراسم بهره برداری از این طرح ها گفت: اجرای این طرح ها با توجه به درخواست مردم و در راستای رفاه حال شهروندان ساکن در محله پونک صورت گرفت.
شهردار قزوین در مراسم بهره برداری از این طرح ها با اشاره به گشایش مسیر شرقی بلوار ایران افزود: بازگشایی بلوار ایران در این منطقه از موضوعات مهمی بود که در سال گذشته پیگیری شد و امروز شاهد بهره برداری از این طرح هستیم.
مسعود نصرتی اظهار کرد: باند شرقی بلوار ایران با هدف تسهیل در رفت و آمد، کاهش حجم بار ترافیک، ارائه خدمات مؤثر به شهروندان قزوینی و دسترسی پونک و شمال شهر به جنوب و مرکز شهر و هدایت آب‌های سطحی بازگشایی شد.
نصرتی اظهار کرد: اجرای طرح یاد شده به دلیل همکاری نکردن بخشی از مالکان طولانی شده بود ولی با اجرای قانون نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی و عمرانی به همت مسئولان عملیاتی شد.
این مسئول اضافه کرد: همچنین با اجرای طرح هدایت آب‌های سطحی شمال آزادراه قزوین-زنجان، این آب‌ها از طریق کانال به داخل رودخانه بازار هدایت می‌شود تا از ایجاد سیل در هنگام بارندگی شدید و ورود آن به محله پونک جلوگیری شود.
شهردار قزوین افزود: عملیات عمرانی مرحله اول و مرحله دوم این پروژه در سال‌های گذشته اجرایی شده بود ومرحله سوم این پروژه شامل انتقال کانال از ضلع شرق بلوار به ضلع غرب بلوار امام و داخل رودخانه بازار بود که اکنون به پایان رسیده است.
وی تاکید کرد: برای اجرایی شدن این طرح ۲۸ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی همچنین از کلنگ زنی یک بوستان محلی در شهرک کوثر نیز خبر داد و گفت: این بوستان ۵ هزار متر مربعی قرار است طی هشت ماه، با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شود.
نصرتی افزود: ست ورزشی، فضای سبز، آلاچیق، نیمکت، سطل زباله، بازیگاه کودک و سرویس بهداشتی از امکانات رفاهی این بوستان محلی است.
قزوین دارای سه منطقه شهرداری است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.