به گزارش ایرنا، علیرضا وارثی دوشنبه شب در مرکز مداخله در بحران این این اداره کل افزود: در حال حاضر چهار تیم کاهش طلاق در سطح استان به فعالیت می پردازد.
این مسئول یادآور شد: در سال گذشته 325 پرونده تشکیل شده با موضوع طلاق در استان به همت تیم کاهش طلاق بهزیستی منجر به سازش شد.
وی یادآور شد: از چهار تیم کاهش طلاق در استان، یک تیم در دادگستری،یک تیم در مرکز مداخله در بحران شهرستان قزوین و 2تیم نیز در شهرستان های تاکستان و بوئین زهرا مستقر می باشد.
وارثی با اشاره به اهداف طرح مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق،اظهار کرد: سازمان بهزیستی با به کارگیری نیروهای متخصص،متعهد و با تجربه و استفاده از اصول علمی خانواده درمانی،روانشناسی،مشاوره،مددکاری اجتماعی،مشاوره حقوقی،درمانی و روان پزشکی به بررسی اختلالات و مشکلات زوجین متقاضی طلاق در ابعاد گوناگون می پردازند.
وی با اینکه تیم کاهش طلاق بهزیستی زمینه های سازش و حفظ و انسجام خانواده را فراهم می آورند،تصریح کرد: در صورتی که طلاق آخرین راه حل زوجین باشد تیم کاهش طلاق به منظور کاهش آسیب های ناشی از طلاق، توصیه ها و رهنمودهای لازم را در رابطه با نحوه ارتباط صحیح با فرزندان، ضرورت تداوم ارتباط با والدین و فرزندان را به آنان ارائه می دهند و در صورت لزوم در رابطه با چگونگی وضعیت سرپرستی فرزندان پیشنهاد هایی به متقاضیان ارائه می کنند.
مدیرکل بهزیستی قزوین، گروه های هدف این طرح را کلیه زوجین طلاق که به یکی از مراکز کاهش طلاق مستقر در دادگستری استان، مرکز مداخله در بحران های فردی و خانوادگی و اجتماعی بهزیستی مراجع می کنند،نام کرد.
وارثی،افزایش تیم کاهش طلاق در استان قزوین را یک ضرورت دانست و در پایان گفت: با توجه به اثرگذار بودن فعایت های تیم کاهش آسیب در استان و افزایش رو رشد متقاضیان طلاق گسترش تیم های کاهش طلاق یک ضرورت است که مستلزم تامین نیروی انسانی و افزایش اعتبارات می باشد.
7389*3013
خبرنگار :نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.