حجت الاسلام و المسلمین علی قابل روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به استقرار یکهزار و 108 شعبه اخذ رای در سطح استان، افزود: 32 تیم بازرس ویژه بر صندوق‌های اخذ رای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان قزوین نظارت می‌کنند.
وی اظهار کرد: این تعداد آموزش‎های لازم را فرا گرفته و به عنوان ناظر، سرناظر و عوامل هیات نظارت برکار دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در استان نظارت می‎کنند.
حجت الاسلام قابل افزود: این افراد با شرکت در کلاس‎های آموزشی و توجیهی و همایش‎های فصلی و آموزش‎های تخصصی، نحوه پلمپ صندوق‎های رای، شعبات اخذ رای و شمارش آرا را آموزش دیده اند.
وی با بیان اینکه بیشتر افراد حاضر در صندوق‌های رای در مدارس از معلمان و اداره‌ها از کارمندان می باشند، افزود: این افراد با فرایندهای انتخابات کاملا آشنا هستند.
این مسئول ادامه داد: به ازای هر صندوق اخذ رای یک ناظر ثابت و به ازای هر 20 صندوق یک سر ناظر، امر خطیر انتخابات را نظارت خواهند کرد.
رئیس هیات نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قزوین با بیان اینکه وظیفه ناظران شورای نگهبان، نظارت بر اجرای قانون در روند برگزاری انتخابات با هدف صیانت از آرای مردم است، افزود: حضور با بصیرت و حماسی مردم در پای صندوق‌های رای، پشتوانه انقلاب و نظام اسلامی و مشت محکمی بر دهان دشمنان قسم خورده است.
88 هزار و 278 نفر در استان قزوین در انتخابات امروز به عنوان افراد بالای 18 سال واجد شرایط رای دهی هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا از صبح امروز جمعه آغاز شده است.
7389*3013
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.