به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، سید سعید شاهرخی در نشست شورای مدیران استان قزوین با بیان اینکه ماده 68 قانون انتخابات بر استفاده نکردن از امکانات دولتی و تریبون های نماز جمعه له یا علیه نامزدها تاکید دارد، افزود: متاسفانه برخی در تریبون های نماز جمعه برخی،داوطلبان را مستقیم یا غیرمستقیم مورد نقد قرار می گیرند که برخلاف نص صریح قانون است بنابراین ما توصیه می کنیم بزرگان یا صاحبان مسند از جانبداری یا طرفداری از فرد خاصی خودداری کنند.
وی اظهار کرد: امیدواریم با پیروی از قانون در راستای تحقق مشارکت حداکثری که از دغدغه های مقام معظم رهبری است گام بردارند و انتظار می رود مدیران دستگاه ها،ائمه جمعه و نیروهای نظامی و انتظامی بی طرفی خود را در انتخابات حفظ نمایند.
این مسئول در ادامه گفت: مشارکت حداکثری،صیانت از آرا و سلامت و امنیت انتخابات از دغدغه های مقام معظم رهبری هستند که تلاش می کنیم در راستای تحقق آنها گام برداریم.
وی با تاکید بر لزوم زمینه سازی مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های رای و تضمین امنیت داخلی و خارجی کشور با حضور باشکوه مردم در انتخابات روز جمعه،ادامه داد: اصل قرار دادن قانون،ایجاد فرصت برابر برای همه نیروهای انقلاب و فضای باز سیاسی برای همه نیروها،جلوگیری از بداخلاقی های انتخاباتی و امیدوار کردن مردم به اقدام های نظام از جمله شاخص های مهم برای برنامه ریزی در این مرحله از انتخابات هستند که باید همه به آنها پایبند باشند.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تاکید بر حق الناس بودن رای مردم،افزود: نباید از امکانات دولتی یا نیروهای نظامی و انتظامی له یا علیه هیچ کاندیدایی استفاده شود بلکه باید همه بستر مشارکت حداکثری مردم را فراهم سازند.
شاهرخی در بخش دیگری از صحیت های خود گفت: نزدیک به 26 هزار نفر در برگزاری فرایند انتخابات در استان قزوین مشارکت دارند و نزدیک به 888 هزار نفر در 2 انتخابات مهم پیش رو در استان قزوین واجد شرایط رای دهی هستند.
وی در پایان خاطر نشان کرد: در 6 شهر قزوین،آبیک،محمدیه،الوند،تاکستان و بوئین زهرا در این دوره انتخابات به شکل الکترونیکی برگزار خواهد شد که هم در سرعت و هم در دقت برگزاری انتخابات تاثیر مثبتی خواهد داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.