به گزارش ایرنا، فریدون همتی بعدازظهر چهارشنبه در مراسم رونمائی از صندوق های الکترونیکی اخذ آرا با اشاره به 2 انتخابات مهم پیش رو افزود: امیدواریم از تهمت،تخریب و تضعیف داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا در فضای انتخاباتی پرهیز شود تا با رعایت امنیت،آرامش و اخلاق اسلامی مشارکت حداکثری رقم بخورد.
استاندار قزوین با اشاره به برخی بداخلاقی های انتخاباتی در روزهای اخیر افزود: رفتار هایی از این دست اصلا زیبنده نظام مقدس اسلامی نیست و نشان دهنده ضعف فرد تخریب کننده است.
همتی اظهار کرد: برخی تریبون داران باید به جای تخریب رقبا و تهییج مردم، آنها را به مشارکت حداکثری در انتخابات دعوت کنند.
استاندار قزوین افزود: مردم اگر ببینند مسئول و صاحب تریبونی با استفاده از بیت المال در تخریب داوطلبان شوراها و نامزدهای ریاست جمهوری حرکت می کنند نسبت به این رفتارها نمره مردودی داده و درجهت خلاف خواسته آنها حرکت خواهند کرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: هیچ کس از مسئولان دولتی و اجرائی حق ندارد نظر خود را له یا علیه نامزدی اعلام کند و باید با بی طرفی کامل تنها به تبیین این مقطع حساس و فراهم کردن بسترهای لازم برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات بپردازد.
همتی ادامه داد: مردم با هوشیاری و دقت نظر برخوردهای خارج از عرف مسئولان را در هرجایگاهی که باشند رصد می کنند و به رفتارهای ناصحیح و ناسالم در پای صندوق های رای جواب قاطع خواهند داد.
استاندار قزوین با بیان اینکه آزادی و اختیار کامل در انتخاب داوطلبان یکی از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است،افزود: با این وجود نباید صاحبان تریبون ها به گونه ای با مردم سخن بگویند که شائبه حمایت از نامزدی خاص و تحمیل رای بر آنها در اذهان عمومی ایجاد شود چون براساس قانون انتخابات تمامی داوطلبان تایید صلاحیت شده در 2 انتخابات پیش رو با هم برابر بوده و باید در شرایط مساوی و یکسان به رقابت با یکدیگر بپردازند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برخی رفتارها نظیر پاره کردن،رنگ پاشیدن و سوزاندن پوسترهای انتخاباتی داوطلبان،گفت: امیدواریم با افزایش آستانه صبر و تحمل خود و هواداران و پزهیز از بداخلاقی ها به ایجاد نشاط و امید در میان اقشار مختلف جامعه کمک کرده و با آگاهی و تدبیر بهترین و اصلح ترین نامزدها را برای انتخابات مهم پیش رو برگزینیم.
استاندار قزوین در ادامه از صندوق الکترونیک اخذ رای در استان قزوین رونمایی کرد و از قسمت های مختلف ستاد انتخابات استان قزوین بازدید به عمل آورد.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره شورای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت ماه جاری برگزار می شود.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.