به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، علی باقری در جمع هواداران حجت الاسلام حسن روحانی در قزوین، از برجام به عنوان یکی دیگر از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید یاد کرد و افزود: باید بابت این توافق قدردان فرزندان دیپلماسی کشور باشیم.
وی با اشاره به برخی منتقدان برجام و هم نوایی آنها با تریبون های بیگانه، اظهار کرد: این ها همان کسانی هستند که قدردان تیم دیپلماسی کشور نبوده و تصور می کنند جامعه نظر آنها را می پذیرد.
باقری در ادامه به وضعیت دولت یازدهم در ابتدای کار و میراث باقی مانده از دوره گذشته برای دولت مردان فعلی اشاره کرد و اظهار داشت: هنگام تحویل دولت به دکتر روحانی، نرخ تورم کشور بالای 40 درصد بود اما اکنون این نرخ به 9 درصد رسیده که در طول عمر انقلاب بی سابقه است.

**برخی به دنبال 2 قطبی کردن جامعه هستند
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات ادامه داد: با 2 قطبی کردن جامعه و قرار دادن مردم در مقابل صاحبان سرمایه نمی توان سرمایه آن ها را در جهت تولید و اشتغال به کار گرفت.
باقری افزود: درآمد دولت از مالیات و نفت و فروش پتروشیمی به دست می آید که افزایش مالیات امکان پذیر نیست و کسانی که شعار جلوگیری از فرار مالیاتی سر می دهند خودشان مسئولیت اداره بنگاه های بزرگ اقتصادی را دارند و مالیات پرداخت نمی کنند.
وی خاطرنشان کرد: دولت در سیاست خارجی و اقتصاد تلاش کرده تحریم ها را برطرف کند و توانسته با به ثمر رساندن برجام، هفت قطعنامه شورای امنیت را لغو کرده و اجماع جهانی علیه ایران را از بین ببرد.
باقری در ادامه تاکید کرد: حرکت اصلاحی در این کشور در 2 قرن اخیر بارها جوانه زده است و در سال 76 نیز حرکت اصلاحی جدیدی در کشور ما آغاز شد.
وی ادامه داد: دولت اصلاحات در طی هشت سال فعالیت در عرصه های گوناگون اجتماعی، سیاسی و اقتصادی وعده اقتصادی به جامعه نداد اما به گواه صاحب نظران منصف بهترین عملکرد اقتصادی را از خود نشان داد و دولتی پاک دست بود.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات افزود: امروز ما در میان یک خیزش و یک حرکت اصلاح طلبانه دیگر به سر می بریم.
وی با اشاره به تهمت ها و سیاه نمایی عده ای علیه دولت، افزود: آنها می دانند گفتمان پیروز و مقبول نزد ملت گفتمان فعلی است.

** عده ای به مردم وعده های نابه جا می دهند
باقری با انتقاد از وعده های نابه جای برخی نامزدها به مردم، با بیان این که عده ای برخلاف گذشته و سابقه شان برای کسب رای امروز خود را دوستدار هنر عنوان می کنند، تصریح کرد: این ها کسانی بودند که در دوره های آنها اساتید بزرگ موسیقی کشور خانه نشین شدند، حالا مدافع حقوق هنرمندان شده اند.
وی افزود: چرا زمانی که سهمیه فروش نفت کشور از 2 میلیون بشکه به پایین ترین حد تنزل کرد، صدایی از شما شنیده نشد.
وی اضافه کرد: ملت برای تشخیص صداقت از ناصداقتی معیار دقیقی دارند و آن نیز توجه به تبار و پیشینه نامزدهای موجود است.
باقری افزود: ما اگر ملت را به ادامه حمایت از دولت روحانی دعوت می کنیم به این دلیل که کاستی و مشکلی وجود ندارد نیست، بلکه معتقدیم ملت ایران لیاقت ایده آل ها را دارد و باید با تداوم مسیر انتخاب شده آنرا تکمیل کرد.
وی با اشاره به بداخلاقی های انتخاباتی برخی نامزدها و هواداران آنها، گفت: متاسفانه در دوران تبلیغات، بعضی نامزدها به دور از انصاف و رعایت موازین شرعی مطالبی بیان کرده و مردم را فریب می دهند و خدمات دولت را نادیده می گیرند.

** بیمه سلامت از بزرگترین خدمات دولت ها در نظام جمهوری اسلامی بوده است
وی به برخی خدمات مهم دولت در زمینه های اجتماعی اشاره کرد و با بیان این که طرح بیمه سلامت دولت یازدهم موجب کاهش هزینه های درمان مردم شده و از بزرگترین خدمات دولت ها در نظام جمهوری اسلامی بوده است، افزود: مردم دیگر دغدغه هزینه های درمان را ندارند و این موفقیتی بزرگ برای دولت دکتر روحانی محسوب می شود.
باقری با بیان این که قبل از این دولت، هزینه های کلانی در زمینه درمان توسط مردم پرداخت می شد و آنها قادر به پرداخت آن نبودند، گفت: امروز دولت تدبیر و امید با کمترین هزینه بهترین خدمات درمانی، پزشکی و سلامت را ارائه می دهد.
وی با اشاره به بحث حقوق شهروندی در دولت روحانی، گفت: حقوق شهروندی از مهم ترین بحث ها در حوزه سیاست داخلی می باشد و با تصویب مجلس، برنامه های اجرایی آن منوط به ادامه دولت تدبیر و امید است.
مدیرکل سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات افزود: اکنون کشور در مرحله ای است که قراردادهای بزرگ نفتی و اقتصادی با کشورهای خارجی منعقد شده، خرید 200 فروند هواپیما که در این مورد از اول انقلاب تحریم بودیم صورت گرفته و سرمایه های خارجی در حال جذب شدن است و کشور در مسیر توسعه قرار دارد.
وی در پایان گفت: باید اجازه بدهیم دولت تدبیر و امید با ورود به دومین دوره، برنامه های خود را کامل کرده و به رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور سرعت بیشتری ببخشد.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار می شود.
7389/ 6128
خبرنگار: نسرین رحیمی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.