به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین سالار قاسمی افزود: این جشنواره چهارشنبه 20اردیبهشت ماه در روستای کوگیر منطقه طارم سفلی برگزار می شود.
وی، کلاس ‌های آموزشی و روش‌های تدریس فعال در کلاس‌ های چند پایه عشایری، برگزاری نمایشگاه آثار دانش ‌آموزان عشایری و همچنین نمایش زندگی سنتی عشایر به همراه بازی ‌های بومی و‌ محلی را از جمله برنامه های جشنواره توانمندی مدارس عشایری ذکر کرد.
قاسمی ادامه داد: با توجه به اینکه مردمان خونگرم عشایر زندگی خاصی داشته و همواره در حال کوچ هستند بنابراین این موضوع تا حدودی موجب ترک تحصیل فرزندان آن‌ ها می‌شود از این رو باید با آموزش خانواده‌‌ های عشایری از ترک تحصیل دانش‌آموزان آنها جلوگیری کرده و بستر لازم برای تحصیل دانش‌‌آموزان عشایری فراهم شود.
وی همچنین بر توجه ویژه به نیازهای کلاس های درس چندپایه در مدارس عشایری تاکید کرد و افزود: باید با تمهیدات مناسب بسترهای شکوفایی استعداد دانش آموزان را فراهم کنیم.
قاسمی در ادامه از حضور 38 دانش آموز قزوینی در جشن تکلیف دانش آموزان عشایری کشور خبر داد و گفت: این دانش آموزان در جشن تکلیف سراسری دانش آموزان عشایری که روز گذشته در تهران برگزار شد، شرکت کردند.
در حال حاضر پنج هزار و 311 دانش آموز در 96 مدرسه عشایری استان قزوین تحصیل می کنند.
7388*6128
خبرنگار:پریسا نوروزی**انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.