به گزارش عصر یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در اجلاس بین المللی مجمع جهانی شهرهای اسلامی که به میزبانی شهر قزوین در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، افزود: شهر قزوین به عنوان پایلوت احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام شناخته شده است و می تواند در زمینه اجرای چنین برنامه هایی الگوی دیگر شهرهای اسلامی قرار بگیرد.
وی اظهار کرد: شهر قزوین از تمدنی غنی برخوردار است و در جای جای آن آثار ماندگاری ثبت شده که دارای مبنای علمی هستند.
عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه گانه با بیان اینکه در شهر قزوین باغ های سنتی همچون نگینی می درخشند، اظهار کرد: بناهای زیبایی با معماری بی نظیر نیز در قزوین وجود دارد که در سالیان دور این بناها بر مبنای علمی بنا نهاده شده اند.
حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد افزود: این بناها و علمای پرورش یافته در این شهر بیانگر پشتوانه علمی این شهر است.
وی با بیان اینکه موزه تاریخ تمدن جهان سلام، وقایع و تاریخ اسلام را برای دوستداران این دین به نمایش می گذارد، گفت: با تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت راه و شهرسازی، استانداری و شهرداری قزوین، این موزه در منطقه ای تاریخی در شهر قزوین احداث می شود و برای آن اعتبارات ویژه ای نیز اختصاص یافته است.
عضو شورای عالی حل اختلاف قوای سه گانه با بیان اینکه با احداث موزه تاریخ تمدن جهان اسلام فرصت مغتنمی برای دوستداران تاریخ تمدن اسلام فراهم می شود، گفت: با بازدید از این موزه ارزشمند، تاریخ جهان اسلام مورد توجه همگان قرار می گیرد و با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد راه برای احداث این موزه، تحقق اهداف آن و شکوفایی شهری و اهداف توسعه پایدار هموار شود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با قدردانی از حضور نمایندگان سازمان ملل و میهمانان خارجی و داخلی اجلاس قدردانی کرد و گفت: به امید آنکه دنیای اسلام در جهان امروز و فردا بدرخشد و با تکیه بر ارزش های ناب اسلامی و آیین و سنن کشورهای جهان اسلام راه را برای حضور پرقدرت کشورهای اسلامی در جهان فراهم کند.
پنجمین اجلاس بین‌المللی مجمع شهرهای اسلامی (WAIC) با محوریت اهداف توسعه پایدار SDG، شکوفایی شهری CPI، فرصت‌ها و چالش‌ها با حضور نمایندگان سازمان ملل متحد، سفرا و جمعی از اندیشمندان علوم شهری و علوم دینی کشورهای ایران، ترکیه، عراق، هندوستان، اندونزی، بنگلادش، فلسطین، افغانستان، چین، مراکش، پاکستان و 400 شهردار و 400 رئیس شورای اسلامی شهرهای بالای 50 هزار نفر در حال برگزاری است.
7389*3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتسار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.