به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های نماز جمعه این هفته قزوین با اشاره به در پیش بودن انتخابات دوازدهمین انتخابات رئیس جمهوری، به معیارها و شاخص های مهمی که منتخب مردم باید از آنها برخوردار باشد، اشاره کرد و افزود: ملت ما باید به شخصی رای دهند که مومن به وعده های الهی و صادق باشد.
وی اظهار کرد: رئیس جمهوری آینده علاوه بر اینکه باید برای همه اقشار مختلف مردم باشد، لازم است به گونه ای رفتار کند که دل مومنان با او قوت گرفته و در پناه او تکیه و افتخار کنند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی به نام نویسی نامزدهای ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود: افراد زیادی در این دوره از انتخابات ثبت نام کردند که عده ای از آنها انتخابات را به شوخی گرفته بودند اما عده زیادی نیز هم از افراد لایق و جزو ذخایر انقلاب بودند و در نهایت نیز شورای نگهبان فهرست نفرات تایید صلاحیت شده را اعلام نمود.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه جمعی از افراد لایق و ذخایر انقلاب نیز که در انتخابات نام نویسی کرده بودند، تائید صلاحیت نشدند، اضافه کرد: این افراد اعلام کردند برای رضای خدا ثبت نام کرده و تسلیم قانون هستند و امیدواریم در هر کجا که هستند خادم این نظام و انقلاب باشند.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی در ادامه به ترفندها و شیوه های تخریبی استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار در انتخابات ایران اشاره کرد و گفت: تزویر، طمع و تهدید از جمله شیوه های آمریکا برای دور کردن مردم از آرمان های انقلاب اسلامی است.
خطیب جمعه این هفته قزوین در بخش دیگری از خطبه های خود به سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: این نیروهای مردمی و فرزندان نیرومند انقلاب در راستای حفظ و اعتلای نظام نقش مهم و سازنده ای را ایفا کرده و می کنند و ما باید قدردان آنها باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین عابدینی همچنین به نقش سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این دوران اگر روحیه بسیجی و برخواسته از وحدت و انسجام نبود، سرنوشت کشور ما به گونه دیگری رقم می خورد.
وی در ادامه به نقش سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های برون مرزی و تلاش آن برای حفظ امنیت کشور اشاره کرد و گفت: خنثی کردن تمامی نقشه های شوم استکبار جهانی در داخل و خارج از مرزها از سوی سپاه و نیروی مردمی بسیج نشان دهنده اقتدار و بصیرت بالای این نیروها است.
امام جمعه قزوین با اشاره به نقش سپاه در عرصه های سازندگی کشور گفت: سپاه در حوزه های عمران و آبادانی همچون در حوزه راه سازی،سدسازی، کشاورزی و صنایع دفاعی و موشکی نقش مهمی را ایفا کرده که تضمین کننده امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی و دیگر کشورهای منطقه و قوت قلبی برای همه کشور های مسلمان و مقاومت اسلامی بوده است.
حجت الاسلام عابدینی به فرمایش های مقام معظم رهبری در زمینه نقش سازنده سپاه در ساخت موشک ها و صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و افزود: رهبر فرزانه انقلاب بارها اعلام کرده اند که ما از تهدیدهای دشمن واهمه ای نداریم و با داشتن نیروهای مسلح مقتدر آنها جرات مخدوش ساختن امنیت مردم ما را ندارند.
وی در ادامه به دشمنی های آمریکا علیه ملت و نظام جمهوری اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: آمریکا همان دشمنی است که دشمنی خود را بارها به ملت ما ثابت کرده که آخرین نمونه آن بدعهدی در قضیه برجام بود بنابراین باید آگاهی داشته باشیم که جنس این دشمن چیست و نباید از اخم او ترسید.
امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در مقابل آمریکا فقط باید شجاعت خود به خرج داد چرا که اگر بخواهیم در کشور امنیت داشته باشیم باید به قدرت و عزت نیروهایی چون سپاه افتخار کرده ودر زیر سایه ولایت فقیه با دشمنان مبارزه کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان قزوین به سالروز شهادت امام موسی کاظم (ع) و سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در حمله به طبس اشاره کرد و در پایان افزود: ما باید با وحدت و انسجام بیشتر در کشور در مقابل کفار و دشمنان ایستاده و همواره حمایت خود را از کشورهای مسلمان اعلام کنیم.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.