به گزارش روز پنجشنبه ایرنا، فریدون همتی در آئین اختتامیه نخستین نمایشگاه تخصصی تولیدات شرکت های دانش بنیان،نوآور و صنایع استراتژیک قزوین افزود: مسیر اقتصادی ترسیم شده از سوی مقام معظم رهبری با تدبیر دولت یازدهم در بستر اجرا قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: یکی از مسیرهای ترسیم شده، حمایت از شرکت های دانش بنیان می باشد که در دولت تدبیر و امید برای حمایت از آنها فعالیت ها و کارهای زیادی صورت گرفته که منجر به پررنگ شدن فعالیت این دست شرکت ها شده است.
استاندار قزوین با اشاره به لزوم فرهنگ سازی برای پیوند هرچه بیشتر بین شرکت های دانش بنیان با بخش های تولیدی، گفت: اگرحوزه فرهنگ از صنعت و تولید پشتیبانی نکند کارها و برنامه ها دچار مشکل شده و به نتیجه کافی دست پیدا نمی کنند.
وی اضافه کرد: شرکت های دانش بنیان در شرایط کنونی می توانند کمک بسیار موثری به تولید و صنعت داشته باشند و ما نیز به عنوان افراد مسئول وظیفه داریم با تسهیل در امور این شرکت ها شرایط را برای تجاری سازی ایده های برتر فراهم کنیم.
همتی یادآور شد: برگزاری نخستین نمایشگاه محصولات شرکت های دانش بنیان قزوین نشان داد در استان از ظرفیت بسیار خوبی در این حوزه برخوردار هستیم که اگر درست هدایت و حمایت شوند، می توانند گره گشای مشکلات صنعت و تولید باشند.
وی خاطر نشان کرد: فعالیت شرکت های دانش بنیان دقیقا در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی قرار دارد و دولت با رویکرد حمایتی خود از این شرکت ها توانسته است ظرفیت های آنان را بیش از گذشته فعال سازد که البته در این حوزه هنوز راه طی نشده زیادی داریم.
استاندار قزوین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: دانشجویان و محققان که ایده های خوبی را در ذهن خود دارند باید با تشکیل شرکت های دانش بنیان این اندیشه ها را به تولید و ثروت تبدیل کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید دانشجوی فارغ التحصیل، بیکار باشد، افزود: شرکت های دانش بنیان بهترین فرصت برای ایجاد اشتغال به شمار می روند و دانشجویان می توانند با استفاده از این ظرفیت برای خود و دیگران شغل ایجاد کنند.
استاندار قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: تولیدات دانش محور باید به ثروت تبدیل شود و رونق اقتصادی با اتکا به شرکت های دانش محور محقق گردد.
وی اضافه کرد: نباید اقتصاد کشور به نفت و دلار وابسته باشد و با هر تلاطمی در خارج از مرزها دچار بحران و نوسان شود بلکه شرکت های دانش بنیان می توانند با کارکرد خود و تولید محصولات با فناوری بالا و صادرات آن ما را از وابستگی اقتصادی به نفت نجات دهد.
همتی در پایان گفت: با محدود کردن واردات کالاهای غیر ضروری، حمایت از تولیدات داخلی، فرهنگ سازی برای گرایش مردم به خرید کالای ایرانی، تولید کالای مرغوب با قیمت مناسب می توانیم به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کنیم.
نخستین نمایشگاه دستاوردها و محصولات شرکت های دانش بنیان، نوآور و صنایع استراتژیک استان قزوین با مشارکت 48 شرکت از 28 فروردین ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین برپا بود.
7389*3013
خبرنگار نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.