به گزارش ایرنا، مجید کشاورز روز دوشنبه به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مصاحبه مطبوعاتی افزود: اواخر سال گذشته برای مقام سازی مسکن روستایی، سه هزار واحد به این استان تخصیص داده شد که در این راستا فعلا اعتبار لازم برای یک هزار واحد از طریق هفت بانک عامل اختصاص داده شده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر بنیاد مسکن استان قزوین از طریق استانداری پیگیری جدی را برای تخصیص اعتبارهای لازم جهت بهسازی و مقام سازی 2 هزار واحد دیگر به عمل آورده است.
به گفته وی، براساس مصوبه جدید شورای پول و اعتبار برای احداث و مقاوم سازی هر واحد روستایی 180 میلیون ریال با سود پنج درصد از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
کشاورز یادآور شد: دولت برای تشویق روستاییان به نوسازی واحدهای فرسوده یا ساخت واحدهای جدید و نیز تسهیل در پرداخت وام مسکن روستایی تضمین ‌نامه‌ ها را که مشکلات زیادی را بر سر راه پرداخت تسهیلات ایجاد می‌کرد را حذف کرده تا متقاضیان بتوانند از سفته زنجیره‌ای استفاده کنند.
وی در ادامه به انعقاد قرارداد نامه بنیاد مسکن با سازمان نظام مهندسی ساختمان، راه و شهرسازی و وزارت کشور مبنی بر نظارت در امر ساخت و سازهای مسکن روستایی اشاره و اضافه کرد: این موضوع به طور جدی مورد توجه ما قرار گرفته تا با استفاده از الگوی معماری و استفاده بهینه از مصالح بومی از طریق ناظران خود نظارت کاملی بر روند ساخت و سازها داشته باشیم.
در ادامه این نشست، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قزوین نیز گفت: برای سال جاری و در صورت تامین اعتبارهای لازم بازنگری طرح هادی 100 روستا، اجرای طرح هادی در 75 روستا و صدور یک هزار جلد سند مسکن در شهرهای کوچک و یک هزار و 500 جلد سند روستایی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.
اصغر گونجی یادآور شد: سال گذشته سه روستای گازرخان، زرآباد و اندج جزو روستاهای شاخص استان قرار گرفت و 12 روستا را نیز به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پیشنهاد داده ایم تا در صورت تایید نیز جزو این گروه از روستاهای استان قرار گیرند.
وی با اشاره به روستاهای دارای بافت با ارزش، گفت: در همین راستا، برای روستای آتان از توابع رودبار الموت شرقی سال گذشته سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد و امسال نیز برای روستای تاکند از توابع قاقازان نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار پیش بینی شده است.
گونجی اضافه کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به ازای انجام کارهای زیربنایی و روبنایی روستاها انتظار دارد تا ضمن مشارکت روستاییان در امر ساخت و ساز، آنان نگهداری از اجرای طرح ها را سرلوحه کارهای خود قرار داده و برای مراجعه خود جهت دریافت سند، یک نفر را به عنوان نماینده جهت پیگیری کارها تعیین کنند.
21 تا 27 فروردین ماه هر سال به عنوان هفته بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.