رجبعلی خسروآبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طراحی جدید میدان امام خمینی (ره) (میدان توپخانه سابق) به شیوه معماری سابق خود در دوران پهلوی اول در دستور کار قرار گرفته است.
وی ادامه داد: بر اساس این طرح ضلع جنوب غربی که مربوط به ساختمان تلگرافخانه( لوانتر) بوده و در حال حاضر درقسمت درگاه ورودی ایستگاه مترو امام خمینی(ره) قرار دارد نیز مقرر شده که به شکل معماری سابق خود بازسازی شود.
خسروآبادی گفت: همچنین ساختمان بلدیه(شهرداری اسبق تهران) در ضلع شمالی میدان امام خمینی (ره) به همان شکل و سیمای سالهای ابتدایی بنای آن (1300 هجری شمسی) ساخته خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه محوطه این میدان همچون سابق به شکل مستطیلی طراحی خواهد شد گفت: امیدواریم با مطرح شدن این موضوع بتوانیم ساختمان ها سابق این میدان را دوباره به سبک معماری پیشین خود ساماندهی کنیم.
وی تصریح کرد: در این کارگروه نیز معاون شهرداری، رئیس شورای اسلامی شهر تهران، نماینده وزارت راه و شهرسازی، معاون سازمان میراث فرهنگی و نماینده وزارت کشور حضور خواهند داشت.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: امین کمالی فر انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.