به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، منوچهر حبیبی در جلسه ستاد تنظیم بازار استان، افزود: براساس توافق به عمل آمده و پیگیری های صورت گرفته از طریق سازمان جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه استان، خرید کشمش با قیمت هرکیلو 27 هزار ریال انجام می شود.
وی تصریح کرد: تاکنون بیش از یک هزار تن کشمش خریداری شده و پیش بینی می شود قیمت کشمش به قیمت واقعی نزدیک تر شود.
معاون اقتصادی استاندار ادامه داد: البته به ازای هرکیلوگرم کشمش مبلغ پنج هزار ریال یارانه توسط دولت پیش بینی شده که براساس شیوه ای جداگانه و با اطلاعات اخذ شده به حساب باغداران واریز خواهد شد.
حبیبی تصریح کرد: موضوع خرید توافقی کشمش از باغداران با مباشری شرکت تعاونی باغداران شهرستان تاکستان و هماهنگی سازمان تعاون روستایی و مدیریت جهاد کشاورزی تاکستان صورت خواهد گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به شعار امسال، برنامه‌ریزی مناسب برای تولید و عرضه این محصول می‌تواند در اقتصاد، اشتغال و تولید استان نقش به سزایی داشته باشد.
معاون امور اقتصادی استانداری قزوین با اشاره به دغدغه و مشکل تاک‌ داران در فروش محصول کشمش خاطرنشان کرد: با راهکارهای مناسب باید دغدغه تولیدکنندگان انگور را حل کرد تا بتوان بستر مناسبی را برای تولید کمی و کیفی این محصول در استان فراهم کرد.
حبیبی اضافه کرد: قزوین یکی از استان‌های مهم در تولید و صادرات کشمش است که با کمک اتحادیه و بخش خصوصی باید مشکل باغداران انگور را حل کرد.
استان قزوین سالیانه 300 هزار تن انگور و 60 هزار تن کشمش تولید کرده که می توان با استفاده از روش های نوین مانند داربست کردن باغ ها و اجرای سیستم آبیاری نوین به سه برابر ظرفیت فعلی در تولید کشمش و انگور دست یافت.
استان قزوین دارای 35 هزار هکتار باغ انگور بوده که از این میزان باغ، 25 هزار هکتار آن در شهرستان تاکستان قرار دارد.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.