به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در مراسم رونمایی از این آثار گفت: منبت‌کاری یکی از هنرهای اصیل و قدیمی ایران زمین است که ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز و بوم دارد.
محمد علی حضرتی افزود: این هنر دستی نماد احساس، ادراک،اندیشه و خلاقیت هنرمندان است که با ذوق و سلیقه سرشار خود آثار هنری ابداع می‌کنند.
حضرتی در ادامه به آثار رونمایی شده هنرمند قزوینی در موزه شهر اشاره کرد و گفت: این آثار هنری شامل تابلوی مینیاتور کنده کاری روی چوب (منبت) با طرحی از استاد فرشچیان به صورت سه بعدی در اندازه 55*35 و تابلوی خط نقاشی سوره کوثر در محراب با اندازه 60*40 از چوب گردو توسط هنرمند صنایع دستی قزوین استاد عبد حسینی خلق و در موزه شهر قزوین به معرض نمایش گذاشته شده است.
وی در پایان افزود: منبت‌کاری با چوب یکی از ظریف‌ترین صنایع دستی است که تلفیقی از هنر و حوصله هنرمندانی است که با مواد اولیه‌ ارزان و ساده، محصولاتی با ارزش خلق می‌کنند.
قزوین از دیر باز یکی از کانون های هنر ایران زمین به شمار می رفته، به طوری که آثار تاریخی به جا مانده از دوران کهن به ویژه دست سازهای هنرمندان همه حاکی از هنرخیز بودن این دیار است.
مسافران و گردشگران داخلی و خارجی که از قزوین دیدن می کنند آثار هنرمندان این خطه را به عنوان هدیه ای با ارزش برای دوستان، خویشان و اقوام خود به سوغات می برند.
منبت کاری، سوزن دوزی، گلابتون دوزی، ابریشم دوزی، ملیله دوزی، آینه کاری، حکاکی و قلمزنی، بافت گلیم، جاجیم و چادرشب، بافت فرش، سفالگری و صنایع چوبی قزوین از برجسته ترین صنایع دستی کشور محسوب می شود.
7389* 3013
خبرنگار : نسرین رحیمی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.