نادر محمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تورهای یک روزه تا پایان تعطیلات نوروزی به گردشگران خدمات رایگان می‌دهند.
محمدی با اشاره به اهداف این برنامه، گفت: این برنامه با مشارکت ادارات کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و آموزش و پرورش و انجمن مردم نهاد تاریخ نگاران جوان در حال برگزاری است.
به گفته وی، در قالب این برنامه هر روز در نوبت صبح و بعد از ظهر تورهای قزوین گردی از مرکز اطلاع رسانی گردشگران نوروزی و همچنین از کاخ موزه چهلستون با چند دستگاه اتوبوس برای بازدید از بناهای تاریخی شهر به ارائه خدمات گردشگری به مسافران و همشهریان می پردازند.
وی تصریح کرد: افراد شرکت کننده در این تورها علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی قزوین، از نمایشگاه‌ و بازارچه صنایع دستی نیز دیدن خواهند کرد.
کاروانسرای درون شهری سعدالسلطنه،کاخ موزه چهلستون، سردرب عالی قاپو، مسجد جامع عتیق،مسجد النبی (ص)،میمون قلعه،خانه امینی ها،بازار و سرای وزیر،آب انبار سردار، کلیسای کانتور، مقبره حمدالله مستوفی، مسجد و مدرسه صالحیه،بقعه چهار انبیا و آستان امامزاده حسین ابن علی ابن موسی الرضا (ع) بخشی از بناهای تاریخی شهر قزوین به شمار می روند که در نوروز پذیرای هزاران گردشگر از نقاط مختلف کشور هستند.
استان قزوین با یک درصد مساحت کشور، دارای یک هزار و 304 اثر ثبت شده تاریخی و طبیعی در فهرست آثار ملی است که در تعطیلات نوروزی بسیاری از آنها پذیرای خیل گردشگران هستند.
7389* 3013
خبرنگار:نسرین رحیمی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.