به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی روز سه شنبه در سومین روز از سفر خود به قزوین در بازدید از مرکز اطلاع رسانی گردشگری، کافه کتاب مینوی خرد و نمایشگاه مطبوعات این استان که در یک مکان مستقر هستند، افزود: در همین رابطه اگر کتاب فروشی ها با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محصولات خود را با 20 درصد تخفیف عرضه کنند، وزارت کشور نیز می تواند در این خصوص 30 درصد یارانه بدهد.
وی اظهار کرد: استانداری ها نیز در این طرح می توانند مشارکت داشته باشند و 20 درصد یارانه را برای کتاب فروشی های داوطلب در نظر بگیرند.
وزیر کشور اضافه کرد: در صورت اجرای چنین طرحی، کتاب با 30 درصد قیمت روی جلد در اختیار علاقه مندان به مطالعه و کتاب خوانی قرار می گیرد.
رحمانی فضلی اظهار کرد: اجرای این طرح حرکت بزرگی برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی خواهد بود.
وزیر کشور با بیان اینکه برای اجرای این طرح باید ساز و کارهای لازم را پیش بینی کرد، در پایان گفت: قزوین می تواند به عنوان نخستین استان، پایلوت اجرای این طرح باشد.
استاندار قزوین نیز در این بازدید گفت: دولت تدبیر و امید در حوزه ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی دستاوردهای خوبی داشته و کارنامه قابل قبولی را از خود به نمایش گذاشته است.
فریدون همتی افزود: در راستای اجرای طرح ترویج فرهنگ کتابخوانی و عرضه کتاب با تخفیف، ساز و کارهای لازم پس از تعطیلات نوروزی در نشستی مشترک بین استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی خواهد شد.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.