محمود عبداللهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برگزاری مسابقات کشوری فوتبال به میزبانی قزوین در سالی که از آن عبور می کنیم، نسبت به پارسال رشد چشمگیری داشت و از این حیث قزوین را باید یکی از قطب های کشور در انجام رقابت های مختلف مربوط به این رشته دانست.
این مسئول ورزشی گفت: هیات فوتبال قزوین در سال جاری در شهرستان‌ها و مرکز استان بسیار فعال و پر کار بودو با وجود مشکلات مالی، برنامه های چشم‌گیری را در سطوح مختلف از جمله مسابقات لیگ استانی، استعدادیابی و دوره های مربیگری و داوری به انجام رساند.
وی ادامه داد: در سال 95 مسابقات مختلف استانی را در رده‌های سنی مختلف برگزار کردیم و امیدواریم نواقص و مشکلات برگزاری این رقابت ها را در سال آینده رفع کنیم.
دبیر هیات فوتبال استان قزوین در ادامه گفت: امسال تعداد تیم‌های بزرگسالان شرکت‌کننده در لیگ برتر فوتبال استان هشت تیم بود و در نهایت تیم‌های ستاره شهر قزوین،آراد تاکستان و آستو آبیک به ترتیب عناوین اول تا سوم این رقابت ها را به خود اختصاص دادند.
وی اضافه کرد: مسابقات لیگ برتر فوتبال امید استان نیز با حضور 6 تیم به پایان رسید که در نهایت تیم های ستاره شهر،پرسپولیس نوین و سرخ جامگان به ترتیب در رده‌های اول تا سوم قرار گرفتند.
دبیر هیات فوتبال استان قزوین ادامه داد: امسال همچنین مسابقات لیگ برتر نونهالان، نوجوانان و جوانان در سطح سطح کیفی بالایی برگزار شد و در مجموع این رقابت ها با حضور سه هزار بازیکن به انجام رسید.
عبدالهی به فعالیت های بانوان فوتسالیست قزوین در سال 95 نیز اشاره کرد و گفت: در این بخش شاهد برگزاری مسابقات لیگ بزرگسالان استان و معرفی تیم های برتر به رقابت های کشوری بودیم.
این مسئول ورزشی اضافه کرد: در سال جاری تیم‌های استان در لیگ‌های مختلف فوتسال بانوان کشور نیز حضور داشتند و در نظر داریم برای اولین بار یک تیم چمنی را برای مسابقات کشوری معرفی کنیم.
وی در ادامه یادآور شد: با هدف توسعه فوتسال و فوتبال در سال جاری مسابقات فوتسال جوانان و جشنواره فوتبال چمنی را نیز برگزار کردیم.
دبیر هیات فوتبال استان قزوین گفت: در سالی که گذشت واحد آموزش هیات نیز پرکار بود و با برگزاری کلاس‌های مربیگری C و B آسیا، دوره دانش‌افزایی برای مربیان درجه A و کلاس مدارس فوتبال به ارتقای سطح فنی و علمی مربیان کمک کرد.
این مسئول ورزشی با اشاره به برگزاری کلاس های آموزش برای ارتقای سطح کیفی دانش مربیان استان، افزود:کمیته آموزش در سال آینده با همکاری فدراسیون چندین برنامه را در دستور کار خود دارد و کلاس های مربیگری فوتبال و فوتسال را در بخش آقایان و بانوان پیش بینی کرده است.
وی در ادامه با اشاره به وضعیت فوتسال استان اشاره کرد و گفت: در سال 95 تیم های قزوینی در این رشته در رده‌های لیگ برتر، لیگ 2، لیگ برتر امید، لیگ جوانان و لیگ نوجوانان حضور داشتند.
عبدالهی اضافه کرد: امسال قزوین تنها استانی بود که در تمام رده‌های پایه فوتسال کشور، چهار تیم داشت در حالی که هر استان می‌تواند در هر رده حداقل یک تیم را معرفی کند.
دبیر هیات فوتبال قزوین همچنین از تدوین یک برنامه اصولی برای شکوفایی این رشته در استان خبر داد و گفت: در همین راستا درصدد تغییر در ساختار مسابقات لیگ های استانی در تمامی رده های سنی هستیم.
وی در پایان گفت:مسابقه چهار جانبه فوتبال پیشکسوتان به مناسبت سالگرد شهادت شهید مجید ذهتاب خسروی و شهدای فوتبالیست به عنوان آخرین برنامه این هیات ورزشی در سال 95 برگزار شد و بنا داریم این رقابت ها را در تقویم ورزشی سالانه هیات بگنجانیم.
هیات فوتبال استان قزوین دارای نزدیک به 10 هزار ورزشکار بیمه شده است.
6101 *3013
خبرنگار: هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.