به گزارش ایرنا، سردار مهدی محمودی روز چهارشنبه در مراسم آغاز به کار این رزمایش که در عوارضی شماره 2 آزادراه قزوین-زنجان برگزار شد، افزود: مانند سال های گذشته وقتی به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، حجم تردد خودروها و ترافیک جاده ای با افزایش چشم گیری روبرو می شود.
وی در ادامه یادآور شد رزمایش سراسری ترافیکی طرح نوروزی امسال با شعار پرهیز از خطر، آرامش در سفر آغاز شده و تا 14 فروردین ماه سال 96 ادامه دارد.
این مقام انتظامی گفت: این طرح در استان قزوین در 6 هزار و 600 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی استان اجرا می شود و علاوه بر مشارکت 18 هزار همیار پلیس، 85 تیم عملیاتی و 250 نیروی پلیس در آن شرکت دارند.
وی با بیان اینکه قزوین جزو استان های پرتردد کشور است و پیش بینی می کنیم در نوروز 96 رفت و آمد از مسیرهای ارتباطی استان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد، افزود: در هفته نخست سال جدید پیش بینی می شود، حجم تردد خوردوها تا 25 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش یابد.
فرمانده نیروی انتظامی استان قزوین، بیشترین حجم تردد خودروها در راه های ارتباطی استان را به ترتیب مربوط به آزادراه های قزوین - کرج، قزوین - زنجان و قزوین - رشت دانست و یادآور شد: افزایش یک میلیون و 700 هزار دستگاه خودرو در کشور و صدور یک میلیون و 200 هزار جلد گواهینامه جدید، ماموریت پلیس راه را در روزهای پایانی سال دوچندان کرده است.
سردار محمودی، کاهش سوانح جاده ای را از دغدغه های مقام معظم رهبری خواند و ادامه داد: با توجه به کاهش 28 درصدی تصادف های امسال در استان نسبت به سال گذشته، حفظ این آمار برای ما بسیار مهم است.
وی ادامه داد: از شهروندان درخواست داریم تا علاوه بر مدیریت صحیح خود در طول سفر و هوشیاری در انتخاب زمان رفت و برگشت، از هر گونه عجله و شتاب در رسیدن به مقصد خودداری کرده و به ازای هر یک ساعت رانندگی 15 دقیقه استراحت را در برنامه های خود داشته باشند.
وی در پایان تاکید کرد: با توجه به اینکه امسال پلیس نظارت مستمری بر بستن کمربند ایمنی همه سرنشینان خودروها دارد، از این رو درخواست داریم تا مسافران نسبت به این موضوع توجه داشته باشند.
استان قزوین دارای 217 کیلومتر آزادراه، 292 کیلومتر بزرگراه، 253 کیلومتر راه اصلی و 563 کیلومتر راه فرعی است.
8054*3013
خبرنگار: رضا اسدی** انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.