به گزارش ایرنا، فریدون همتی دوشنبه شب در نشست کارگروه توسعه روستایی استان قزوین افزود: گسترش پوشش بیمه روستاییان و عشایر موضوعی مبارک در راستای خدمات دهی به روستائیان و افزایش سطح رفاه این قشر است که باید همچنان به شکل جدی دنبال شود.
وی اظهار کرد: باید در زمینه افزایش پوشش بیمه اجتماعی روستائیان قزوین، کمیته امداد امام خمینی (ره) و اداره کل بهزیستی نیز اقدام ها و تلاش های لازم را داشته باشند.
استاندار قزوین ادامه داد: در همین راستا امیدواریم به زودی 11 هزار خانوار زیر پوشش حمایت کمیته امداد و 2 هزار و 304 زن سرپرست خانوار و 6 هزار معلول شهرهای زیر 20 هزار نفر از خدمات بیمه اجتماعی بهره مند شوند.
وی با بیان اینکه از همه دستگاه های اجرایی استان انتظار داریم تا در نهضت گسترش پوشش بیمه اجتماعی روستائیان مشارکت داشته باشند، افزود: شاهد تحول خوبی در این زمینه بوده ایم به طوری که در مدت زمان کوتاهی تعداد پوشش این بیمه از 26 هزار به 32 هزار خانوار افزایش یافته است.
همتی در ادامه به اجرای طرح هر دهیار یک کارگزار بیمه اجتماعی توسط اداره کل امور روستایی استانداری قزوین اشاره کرد و گفت: این ابتکار جای قدردانی دارد.
استاندار قزوین افزود: بیمه کردن روستائیان و عشایر از اموری است که در نزد مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی، دولت و سایر ارکان نظام بسیار پسندیده و مقبول است بنابراین امیدواریم سال آینده تعداد افراد زیر پوشش این بیمه در استان را به 70 تا80 هزار خانوار برسانیم.
استاندار قزوین در ادامه با اشاره به اجرای طرح های آبیاری نوین در اراضی کشاورزی استان، گفت: در سفر رئیس جمهوری به قزوین اجرای 20 هزار هکتار آبیاری زیر فشار در زمین های کشاورزی مصوب شده که با سرعت در حال اجرا است و در همین ارتباط به زودی جشن اجرای این طرح در 10 هزار هکتار از اراضی را برگزار خواهیم کرد.
وی اظهار کرد: گسترشش پوشش بیمه روستاییان و عشایر، اجرای طرح های آبیاری نوین و داربستی کردن باغ های انگور و بیابان زدایی در چهار هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی استان از جمله اقدام های دولت در استان هستند که رونق خوبی را به زندگی شهروندان در روستاها می بخشند.
استاندار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود افزود: طرح هادی 250 روستای استان قزوین به بازنگری نیازمند است و امیدواریم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با همکاری سازمان نظام مهندسی تا سه ماه آینده اجرای طرح هادی روستاهای مورد نظر را به سرانجام برساند.
وی در پایان با اشاره به بهسازی مسکن روستائیان توسط دولت، گفت: در این زمینه دولت تدبیر و امید، نوسازی سه هزار مسکن روستایی را در دستور کار قرار داده است که امیدواریم با برنامه ریزی مناسب و کار مستمر بنیاد مسکن ظرف 6 ماه آینده سهمیه استان جذب شده و این طرح به طور کامل اجرا شود.
32 هزار خانوار روستایی و عشایر در استان قزوین تاکنون زیر پوشش بیمه صندوق روستاییان قرار گرفته اند و 10 هزار خانوار روستایی دیگر نیز در این زمینه در انتظار تائید کارگزاران بیمه هستند.
از 90 هزار خانوار روستایی استان قزوین، 70 هزار خانوار برای عضویت در بیمه اجتماعی روستائیان واجد شرایط هستند.
با زیر پوشش قرار گرفتن روستائیان واجد شرایط در بیمه اجتماعی، بیمه شدگان با پرداخت پنج درصدی حق عضویت، از مزایایی چون مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت استفاده می کنند.
استان قزوین دارای 842 روستا است و 25 درصد جمعیت استان در این مناطق زندگی می کنند.
6101*3013
خبرنگار:هادی درزی رامندی**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.