به گزارش ایرنا، رمضانعلی سبحانی فر روز جمعه در مراسم بهره برداری از 2 طرح عمرانی در روستای شامکان بخش ششتمد سبزوار افزود: در سه سال گذشته بیش از 10 هزار روستای کشور از نعمت گاز بهره مند شدند که نسبت به سال های گذشته از افزایش بسیار برخوردار است.
وی اظهار کرد: همچنین در این مدت حدود 20 هزار میلیارد ریال برای توسعه آبرسانی روستایی اختصاص یافت که با این مبلغ تا پایان سال جاری حدود 2 هزار روستای کشور از آب شرب سالم بهره مند می شوند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست های غلط گذشته در بی توجهی به روستاها سبب شد امروز کشور با حدود 11 میلیون نفر حاشیه نشین و بیش از 2 هزار و 700 محله ناکارآمد روبرو شود.
وی افزود: در راستای توسعه اشتغال پایدار در روستاها حدود 50 هزار میلیارد ریال طی سه ماه گذشته با تصویب مجلس شورای اسلامی به این بخش اختصاص یافت که زمینه مناسبی برای اشتغال روستائیان ایجاد کرد.
سبحانی فر اظهار کرد: همچنین دولت در راستای اشتغال پایدار در روستاها تسهیلات ویژه ای با کارمزد چهار درصد پرداخت می کند که روستائیان می توانند از این فرصت برای ایجاد کارگاه های صنایع تبدیلی و فرآوری در روستاها استفاده کنند.
وی گفت: 35 درصد از مالیات بر ارزش افزوده کشور در چارچوب برنامه ششم توسعه برای توسعه خدمات و اشتغال روستائیان اختصاص یافت.
وی ادامه داد: درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده حدود 500 هزار میلیارد ریال است که 12 درصد آن برای توسعه کلان شهرها و بقیه به شهرستان های کشور اختصاص یافت.
این نماینده مجلس افزود: همچنین مقرر شد در برنامه ششم توسعه به محصولات کشاورزی مالیات بر ارزش افزوده تعلق نگیرد تا کشاورزان با آرامش خاطر بیشتری به کار و تلاش بپردازند.
وی با بیان اینکه در 10 سال گذشته بسیاری از روستاهای کشور تخلیه شد اظهار کرد: اقدامات دولت یازدهم در کاهش مهاجرت روستائیان و بازگشت آنان به روستاها ستودنی و ارزشمند است.
وی گفت: یکی از مهمترین درخواست های روستائیان رفع اختلافات آنان با سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در زمینه اراضی کشاورزی است که در برنامه ششم توسعه تصویب شد برای حل این موارد به نقشه های هوایی سال 1346 استناد شود.
رئیس شرکت پخش و توزیع فرآورده های نفتی منطقه سبزوار نیز در این مراسم گفت: طرح جایگاه سوختی شامکان در جاده سبزوار - مشهد در زمینی به وسعت یک هزار و 800 متر مربع با هزینه هفت میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
عیسی افتخاری افزود: این جایگاه دارای 10 نازل سوختگیری است که با بهره برداری از آن ظرفیت اشتغال برای 6 نفر فراهم شد.
در این مراسم همچنین پل زیرگذر روستای شامکان با ارتفاع سه متر و هزینه 20 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.
روستای شامکان از توابع بخش ششتمد سبزوار در 50 کیلومتری شرق این شهرستان قرار دارد.
شهرستان سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس واقع است.
8144/7500 / 6053 خبرنگار: جواد پورسخاوت ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.