به گزارش ایرنا، فریدون همتی در این دیدار که در منزل علی اکبر پگاه خطاط قزوینی مطرح کشور برگزار شد،افزود:قزوین با داشتن هنرمندان برجسته و سرشناس در این رشته در گذشته و زمان فعلی به شایستگی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران مطرح است.
استاندار قزوین در ادامه با بیان اینکه هنرمندان با فعالیت خود به تلطیف و روان سازی روح جامعه می پردازند،خاطرنشان کرد: این قشر میراث فرهنگی جامعه را زنده و پویا نگه می دارند.
استاد پگاه خطاط قزوینی نیز در این دیدار به تشریح مسائل و مشکلات هنرمندان استان پرداخت و خواستار توجه مسئولان برای حل آنها شد.
در این دیدار استاندار قزوین از برخی آثار استاد پگاه دیدن کرد.
اکبر اسکندرنژاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این دیدار استاندار را همراهی می کرد.
از پگاه به عنوان سلطان سیاه مشق ایران یاد می شود، وی در طول فعالیت هنری خود به تربیت شاگردان بسیاری در هنر خطاطی و گرافیک پرداخته است.
از این هنرمند قزوینی نزدیک به بیست هزار اثر خوشنویسی در قالب‌های قطعه، سیاه‌مشق، چلیپا، کتابت و نقاشی خط به دنیای هنر ارائه شده است که برخی از آنها در سطح نگارخانه ها و موزه ها نگهداری می شوند.
قزوین با داشتن هنرمندانی مطرح و سرشناس همچون میرعماد حسنی و عماد الکتاب در رشته خطاطی به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران معروف است.
برگزاری جشنواره های خوشنویسی با عنوان دوسالانه با معرفی و نمایش آثار مطرح خطاطان مطرح کشور در قزوین یکی از فعالیت های صورت گرفته در راستای معرفی این شهر به عنوان پایتخت خوشنویسی ایران در یک دهه اخیر به شمار می رود.
3013
انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.