به گزارش ایرنا، مسعود نصرتی بعدازظهر چهارشنبه در سیزدهمین همایش ملی شهر و سیمای شهری و هشتمین همایش توسعه شهری با محوریت اهداف توسعه پایدار شهری افزود: شهرداری قزوین همواره به عنوان وظیفه ذاتی خود در راستای ترویج و بسط معماری و شهرسازی اسلامی و ایرانی اقدام کرده و برگزاری 13 همایش با موضوع شهر و سیمای شهری از سال 83 به این سو گواهی بر این موضوع است.
وی اظهار کرد:انتخاب شهر قزوین به‌ عنوان پایلوت جهانی برای اهداف توسعه پایدار از سوی سازمان ملل برای کشورمان بسیار ارزشمند است و زمینه را برای معرفی هرچه بیشتر شهرهای ایران در سطوح بین‌المللی فراهم می‌کند.
وی با بیان اینکه اقدام هایی که در برنامه شکوفایی شهری در ایران صورت می‌گیرد با عنوان بازآفرینی شهری مورد توجه است، گفت: این موضوع در دستور کار سازمان های بین المللی نیز قرار دارد.
شهردار قزوین ادامه داد: بر این اساس برنامه های توسعه شهری در سطح بین المللی در قالب 17 عنوان و شاخصه و در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دنبال می شود و نتایج آن باید تا سال 2030 محقق شود.
نصرتی افزود: سازمان ملل متحد در سال 2015 برنامه ای را اعلام کرد که بر اساس آن قرار شد شهرهایی با پنج شاخصه اعلام شده، خود را نامزد کرده و در فهرست رقابتی انتخاب شهر پایلوت برای اجرای طرح شکوفایی شهری قرار بگیرند.
وی با بیان اینکه در این راستا 68 شهر از 34 کشور نامزد شدند که قزوین نیز از ایران در این فهرست قرار گرفت، افزود: این شهر با توجه به ویژگی های خاص خود و همچنین حمایت های صورت گرفته از سوی دولت توانست با عبور از سه مرحله به عنوان شهر پایلوت جهانی انتخاب شود.

**محلات قدیمی شناسنامه تاریخی شهرها هستند
شهردار قزوین که ریاست مجمع جهانی شهرهای اسلامی را نیز عهده دار است، گفت: طرح شکوفایی شهری را یک رویکرد نوآورانه دانست که میزان شکوفایی شهرها را در 6 شاخص می سنجد.
وی اظهار کرد: قزوین نیز یکی از استقبال کنندگان جدی از این طرح است.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه محلات قدیمی به عنوان شناسنامه شهر شناخته می شوند و ساماندهی آنها جزو ضرورت‌های مدیریت شهری است، افزود: بازآفرینی محلات تاریخی و قدیمی شهر گامی در مسیر تحقق توسعه پایدار شهری و ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به شمار می رود.
7389/ 3013
خبرنگار: نسرین رحیمی/ انتشاردهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.