به گزارش عصر سه شنبه ایرنا به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با اعضای بسیج اصناف و بازاریان قزوین، به نقش مخرب ربا در سلامت اقتصادی جامعه اشاره و یادآور شد: نظام ربوی امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند.
وی با اشاره به سوابق مبارزاتی بازاریان و حمایت آنان از انقلاب اسلامی، افزود: بازاریان در حمایت از آرمان ‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی نقش مؤثری را ایفا کرده و در میدان مبارزه علیه رژیم شاه نیز حضوری جدی و فعال داشتند.
نماینده ولی ‌فقیه در استان اضافه کرد: بازاریان و کسبه همواره در جلسه های بزرگان و علمای دین حضوری فعال داشته تا با اصول فقهی کسب و کار آشنایی بیشتری پیدا کنند چرا که معتقد بودند رعایت کامل اصول دینی و فقهی، برکت را در زندگی آنها افزایش می‌دهد.
امام ‌جمعه قزوین ادامه داد: در نگاه دینی، اعتقاد این است که همه رزق‌ ها نزد خداوند بوده و اگر انسان ها رسالت اصلی خود یعنی عبادت را به درستی انجام دهند، رزق الهی شامل حالشان می ‌شود.
به گفته وی، نگاه یک بازاری مسلمان به رزق، روزی، معیشت و اقتصاد با نگاه یک غیر مومن و غیر مسلمان تفاوت اساسی دارد زیرا که یک مومن هیچ‌ گاه نمی‌تواند فعالیت ‌های خود را براساس نظام ربوی برنامه ریزی کند.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به اینکه یک مومن معتقد است که نظام ربوی به هیچ عنوان مورد تائید خداوند نیست و جامعه را به نابودی می‌کشاند، ادامه داد: آن چیزی که مورد تائید خداوند بوده و برکت را به همراه دارد، زکات، خمس و انفاق مستحبی است.
نماینده ولی ‌فقیه در استان قزوین افزود: خداوند می فرماید 'اگر انسان‌ ها اعتقاد به قرض‌ الحسنه داشته باشند و به آن عمل نمایند، به طور قطع مالشان چند برابر می‌شود'.
وی، یکی از رسالت‌ های مهم بسیج اصناف را توسعه نگاه‌ های دینی، فقهی و انقلابی در بین نسل جدید دانست تا همه به اصول کار تجارت و کسب و کار دینی ملتزم باشند و گفت: قرآن کریم تاکید کرده که ربا هیچ ‌گاه نه تنها مال شخصی را اضافه نمی‌کند، بلکه آفتی است که برکت مال او را از میان می برد.
امام جمعه قزوین در پایان با تاکید بر اینکه علمای دینی مخالف ربوی بودن نظام بانکی هستند، افزود: ربا نقش مخربی در سلامت اقتصاد جامعه داشته و آن را نیز به انحراف می کشاند و از این رو باید نظام بانکی ما اصلاح شود.
در ابتدای این دیدار برخی از نمایندگان اصناف گزارشی از مشکلات و چالش‌ های خود در بازار ارائه کردند.
8054/ 6128 *خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.