به گزارش دریافتی یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن موسوی خراسانی در جمع مردم افزود: هدف از اجرای این طرح پیشنهادی آشنایی بازاریان با جزئیات بیشتری از احکام کسب حلال و حرام است.
وی بیان کرد:‌ان شا الله با افزایش آگاهی کسبه محترم با احکام دقیق تر کسب آنان از لقمه های حلال پربارتر شود.
وی ضمن قدر دانی از دستگاه های نظارتی شهرستان در اجرای نظارت بر بازار گفت: عملکرد این دستگاه ها در اجرای طرح های تشویقی و تنبیهی قابل تقدیر است اما باز گویا می طلبد نظارت بیشتری صورت گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی پلمپ مغازه هایی را که آبروی جامعه مسلمین را زیر سوال می برند را لازم دانست و گفت: حرمت اسلام و مردم جامعه مسلمان مهمتر از آن است که بخواهیم در برخورد با چنین مکان هایی اغماض صورت گیرد.
نماینده ولی فقیه در آباده، با انتقاد از آنچه نامگذاری برخی واحدهای صنفی در این شهر نامید گفت: جای تاسف است که بیگانه ها حتی حاضر نیستند نام ها و القاب ایرانی و اسلامی در محل کسبشان نصب کنند ولی عده ای نام بیگانه بر مغازه خود می گذارند و به آن پُزهم می دهند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی خراسانی افزود: در بازار مشاهده می کنیم برخی مغازه های خود را با یک الگوی ناهنجار زینت داده اند و از تصاویر مدل های ناجور استفاده می کنند و بعد توقع برکت هم دارند.
وی الگوگیری کسبه جوان از قدیمی ترها را ضروری دانست و گفت: نصب آیه «وان یکاد…» مایه برکت در محل کسب است که متاسفانه برخی بازاریان امروزی با این چیزها بیگانه هستند.
دریافت خبر:‌علی سعادت ** انتشار دهنده:غلامرضا مالک زاده
1876

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.