محمد مشهدی آقایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این جشنواره در سراسر کشور از سوی وزارت ورزش و جوانان در حوزه معاونت های همگانی و قهرمانی در حال اجراست و در قزوین نیز از 29 دی تا یکم بهمن ماه سال جاری برگزار می شود.
وی برگزاری این جشنواره را مربوط به گروه های سنی 5 تا 15 سال دانست و ادامه داد: حضور حداکثری خانواده ها در 29 دی ماه پیش بینی شده و در مدت 2 روز نیز استعدادیابی در 5 رشته آمایشی استان شامل کشتی، ژیمناستیک، کاراته، تیراندازی و بسکتبال در مکان های ورزشی هر رشته پیگیری می گردد.
مشهدی آقایی با بیان اینکه این جشنواره با هیات دانش آموزی و آموزش و پرورش نیز ارتباط تنگاتنگی دارد، افزود: امیدواریم با همکاری دستگاه های اجرائی و سازمان های مرتبط در امر برگزاری این جشنواره بتوانیم در راستای شناسائی استعدادهای ورزشی استان قزوین و معرفی آنها به هیات های ورزشی استان اقدام کرده و گام بسیار مهم و ارزشمندی را در راستای اعتلای ورزش استان و بهره وری از استعدادهای ناشناخته استان برداریم.
این مسئول ورزشی با اشاره به اهمیت موضوع استعدادیابی ادامه داد: موضوع استعدادیابی و پرورش استعدادهای ورزشی تا 14 سالگی در قوانین روز دنیا شناخته شده و مرسوم است و بعد از این سن بررسی تارهای عضلانی، فیزیک بدنی و پیکرسازی در دستور کار قرار می گیرد.
محمد مشهدی آقایی با بیان اینکه در افتتاح این جشنواره یکی از معاونان وزیر ورزش و جوانان، استاندار قزوین و سایر مسئولان حضور خواهند داشت، افزود: در این جشنواره از شورای راهبردی اداره ورزش و جوانان استان قزوین که متخصصان امر استعدادیابی هستند استفاده خواهد شد تا هدایت استعدادهای ورزشی به سمت رشته دلخواه با وضعیت جسمانی مطلوب را در آینده ای نزدیک شاهد باشیم.
وی در پایان خاطرنشان ساخت: امیدواریم بتوانیم جشنواره ای حداکثری با حضور همه اعضا با نمره عالی به لحاظ کمی و کیفی برگزار کرده و بتوانیم قهرمانانی جهانی و بین المللی را به همگان معرفی کنیم.
استان قزوین با 50 هیات ورزشی علاقه مندان، مخاطبان بسیاری را در رشته های ورزشی مختلف دارد.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.