به گزارش ایرنا بیژن نوباوه در یادواره شهدای رسانه استان قزوین که شامگاه شنبه در مسجد امام خمینی (ره) شهر قزوین برگزار شد، افزود: امروز به مناسبت سالروز شهادت غلامرضا رهبر به عنوان یک انسان متدین و رزمنده در کسوت بی بدیل خبرنگاری مشغول وظیفه بود، گرد هم جمع شده ایم و باید اذعان کنیم حسابرس خبرنگاران و رسانه ها که مبلغ رسالت های الهی هستند و در راه اطلاع رسانی تلاش می کنند، خود خداوند است.
وی ادامه داد: باید اندیشید که نقش و اقتدار رسانه ها در جامعه و نظام اسلامی از کجا به دست آمده و چه عنصری است که رسانه های داخلی را با خبرگزاری های آمریکا و سی ان ان متفاوت و برجسته می سازد؟.
نوباوه افزود: امروز نزدیک به چهار دهه از انقلاب اسلامی می گذرد و در هیچ جای دنیا سراغ نداریم کشوری که با ابرقدرت ها جنگیده و حتی یکسال در برابر آنها مقاومت کرده باشد، در حالیکه ایران اسلامی توانست هشت سال در برابر استکبار جهانی بایستد.
این نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی به آمریکا که به تنهائی 40 درصد ثروت جهان را در اختیار دارد و بزرگترین ارتش و بیشترین نفوذ را در سازمان های جهانی دارد گفت، هیچ غلطی نمی تواند بکند و این مانند عقده ای بزرگ در گلوی آمریکا مانده و جوابی نمی تواند بدهد.
نوباوه با بیان اینکه پول، نفوذ و اسلحه در دست ابرقدرتهاست و سهم ایران در این موارد ناچیز است، افزود: کدام عنصر در کشور ایران وجود دارد که در برابر بزرگترین قدرتهای جهان ایستادگی می کند و در حل معادلات جهانی عنصر تعیین کننده است.
این نماینده سابق مجلس ادامه داد: باید بیندیشیم کدام مولفه است که موجب اتحاد میان دلهای مردم ایران شده است و مردم را بعد از چندین سال به فهمی از استراتژی های امام راحل واقف ساخته است.
نوباوه با بیان اینکه مهمترین مولفه موفقیت در دنیا امنیت است و امنیت پایدار در هر کشوری حرف اول و آخر را می زند، افزود: طبق آمار رسمی در آمریکا روزانه بطور میانگین 116 نفر بر اثر قتل، تجاوز و تیراندازی کشته می شوند و آمریکا از تامین امنیت شهروندان خود ناتوان است .
وی ادامه داد: در داخل کشور ایران عنصر امنیت مبتنی بر مردم، موجب شده است تا تلاش های نیروهای سپاه، اطلاعات و نیروی انتظامی، با مشارکت مردم، امنیت و آرامش را برای جامعهخ به ارمغان بیاورد.
نوباوه در ادامه گفت: جان کری این خدعه گر بزرگ در آخرین نطق خود گفت، داعش را برای ایستادن در برابر بشار اسد و ایران به وجود آوردیم و دیگر نمی توانیم جلوی آن را بگیریم و داعش به اروپا و آمریکا رسیده است.
وی با بیان اینکه موصل یک شبه توسط نیروهای بعثی به داعش تحویل داده شد، افزود: ایران برای مهار پیشروی های داعش مدل امنیت مبتنی بر مردم را در عراق جاری ساخت و با ایجاد بسیج مردمی حشد الشعبی متشکل از نیروهای شیعه، سنی، یهودی، ایزدی و مسیحی توانست جلوی پیشروی داعش را بگیرد.
نوباوه با بیان اینکه این ایدئولوژی مشترک در ساماندهی و مدیریت جامعه بسیار حائز اهمیت است، افزود: امروزه بزرگترین مشکل آمریکا و اروپا همین هدف مشترک و مردم محور کردن امنیت است.
نوباوه افزود: کشورهای غربی و آمریکا، می خواهند با اختلاف آفرینی در جامعه ایران و دوقطبی کردن کشور و ایجاد اختلاف بین گرایش های سیاسی درون نظام و ترویج روحیه سازشگری، امنیت پایدار ایران را از میان برده و به اهداف نهائی خود دست یابند.
وی با بیان اینکه اولین گام در تحقق حقوق شهروندی ایستادگی در برابر حقوق نجومی است، افزود: قدرت کشور و نظام به حضور مردم در جامعه و امنیت مردم محور است و نباید اجازه داد افرادی با دریافت های کلان به این امنیت آسیب وارد کنند.
6101/ 6128 *خبرنگار: هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.