به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید صادق طباطبایی نژاد عصر روز پنجشنبه در جلسه تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش اردستان درسالن کانون شهید مفتح افزود: آموزش وپرورش و نهاد های فرهنگی باید در جهت اشاعه فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی قاطعانه وارد میدان شوند.
وی با بیان این که نظر دشمن به قشر دانش آموز است تصریح کرد: نباید آموزش و پرورش درگیر مسائل حزبی و جناحی شده و مسئولیت را در جهت بهره برداری گروه و جناح خاصی به پیش ببرد بلکه باید در راه ارتقای فرهنگ و توسعه جامعه گام بردارد.
طباطبایی نژاد گفت: نباید دنبال افکاری باشیم که ما را از هدف والا که ارتقا ارزش های علمی، فرهنگی و اجتماعی و اهداف مقدس نظام اسلامی است باز دارد.
در این مراسم معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: باید مصالح مردم و نظام اداری کشور را مدنظر قرار داده و با تعامل ، وحدت و همفکری و بهره برداری از توان بالای معلمان مشکل های آموزش و پرورش و فرهنگ جامعه را برطرف کرد.
محمد جواد احمدی افزود: معلمان نخبگان جامعه و پیام رسان فرهنگ و تربیت هستند که در میدان مقدس فرهنگ جامعه به صورت گمنام تلاش می کنند.
وی با اشاره به مشکلات جامعه فرهنگیان خاطر نشان کرد: معلم وقتی می تواند ریشه آسیب های اجتماعی را بخشکاند که در کلاس درس دغدغه ای غیر از تعلیم فرزندان کشور نداشته باشد.
احمدی افزود: مجلس شورای اسلامی می تواند با تصویب قانون های مناسب در جهت رفع دغدغه های این قشر قدم بزرگی بردارد.
فرماندار اردستان نیز در این مراسم گفت: توجه به مسائل فرهنگی و پرورشی در راس امور آموزش و پرورش باید باشد.
علیرضا غیور افزود: فضای موجود جامعه و مشکلات اجتماعی همچون طلاق ایجاب می کند با تعامل و همفکری قشر فرهنگی و فرهیخته شهرستان جریان تعلیم و تربیت سرعت بیشتری گرفته شاخصه توسعه را رقم زد.
وی خاطر نشان کرد: بدلیل قدمت ساخت اغلب مرکزهای آموزشی این مدارس وضعیت مناسبی ندارند که می طلبد مسئولان استان در جهت رفع این مشکل اقدام کنند.
امام جمعه اردستان نیز گفت: معلمان امامان و پیام رسان جامعه هستند که باعث رشد و توسعه کشور و تربیت مدیران و گردانندگان آینده نظام خواهند بود که باید سطح علمی و فرهنگی دانش آموزان را ارتقا بخشند.
حجت الاسلام حسن دهشیری افزود: مسئولان آموزش و پرورش و معلمان گرامی باید از ورود به بحث های حاشیه ای و حاشیه سازان به دور باشند و با بهره گیری از توان مدیریت شهرستان و شورای آموزش و پرورش مشکل های موجود را برطرف سازند.
در این مراسم عیسی شفیعی کارشناس سابق پرورشی آموزش و پرورش خمینی شهربه عنوان مدیر آموزش و پرورش اردستان معرفی و از خدمات دو ساله جلال الدین ضیائی مدیر قبلی تجلیل شد.
در این جلسه ضیائی طی سخنانی عملکرد دو ساله خود را اعلام و شفیعی مدیر جدید برنامه آینده کاری خود را بیان داشت.
شهرستان اردستان با 45 هزار نفر جمعیت در118 کیلومتری شمال مرکز استان اصفهان قرار دارد.
7408/7431 * خبرنگار: رحمت الله عامری نیا * انتشار: محمد جهانگیریان

* لینک جستجو کانال ایرنا کاشان در تلگرام: irnakashan@
*ایمیل: kashan@irna.ir

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.