به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری در نشست مشترک با اعضای کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، افزود: راه اصلی و نتیجه خروجی اقدام های ما در فرآیند پرونده ای و غیر پرونده ای ظهور کرده که باید توام با نگاه تخصص گرا و حرفه ای گرا باشد تا خدمت مطلوب به مردم را فراهم کنیم.
وی با اشاره به اینکه اموری که موجب آرامش مردم می شود نیازمند روش، شیوه و چارچوب هایی بوده که با مشخصات فردی و حرفه ای کار ما ارتباط خاصی دارد، یادآور شد: قضاوت باید برای مردم نتیجه بخش باشد و این نگاهی است که از بیرون به ما می شود.
انصاری ادامه داد: در مجموعه دادگستری استان ظرفیت های مردمی خوبی وجود دارد که همکاری و هم افزایی کانون کارشناسان دادگستری در مسیر کاهش دغدغه های عمومی، از جمله آنها است.
به گفته وی، در مسیر ارائه خدمت به مردم بخش هایی مبتنی بر آگاهی های فردی است و در این بین آگاهی های صنفی کارشناسان با توجه به جایگاه تخصصی، می تواند مسیر را از ابهام خارج کند.
انصاری با تاکید بر اینکه هر حرفه نیازمند آداب حرفه ای متناسب با جایگاه تخصصی است، افزود: در این میان برای ارائه خدمت به مردم راهی نداریم جز اینکه خود را در مسیر خدمتی، به روز نگاه داشته و شخصیت درونی و بیرونی خویش را با جایگاه تخصصی خود منطبق کنیم.
وی ادامه داد: تلاش کانون در مسیر خدمت به مردم امری آشکار و روشن بوده و خوشبختانه کانون در این مسیر از تدابیر آموزشی متنوع برای نیروهای جدید خود بهره مند است که البته انتظار داریم در مسیر توزیع پرونده ها میان کارشناسان، به خصوص نیروهای جدید رعایت انصاف و عدالت صورت بگیرد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین بر استمرار نظارت های کانون بر کارشناسان تاکید و افزود: از کارشناسان انتظار داریم که نظر فنی و تخصصی خود را دقیق و روشن ارائه و از طرح دیدگاه هایی که به ابهام در پرونده بیفزاید، خودداری کنند.
وی با بیان اینکه دقت در امر کارشناسی موجب می شود تا میزان خطاها کاهش یافته و محلی برای انحراف در پرونده باقی نماند، گفت: البته انتظار داریم کارشناسان در بیان دیدگاه های تخصصی خود از مصلحت اندیشی دوری کنند چراکه مصلحت در نگاه تخصصی جایگاهی ندارد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین از کارشناسان رسمی دادگستری خواست آداب حرفه ای و فردی را رعایت کرده و به ارتقای سطح کارشناسی کمک کنند.
7388/8054* خبرنگار: پریسا نوروزی** انتشار دهنده: رضا اسدی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.