مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین از حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی خبر داد

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین با اعلام خبر حذف تاریخ اعتبار دفترچه های درمانی گفت: فرآیند دریافت استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع هم پوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

به گزارش جماران، سیروس نصیری گفت: از اول خرداد ماه فرآیند تأمین اعتبار دفترچه درمانی حذف شده و نیازی به مراجعه بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنها به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تمدید اعتبار نیست.

وی افزود: در این راستا بررسی و کنترل استحقاق درمان بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان ضمن رعایت اصول و قواعد بیمه‌ای در بخش سرپایی در تمامی مراکز درمانی اعم از: ملکی، غیر ملکی طرف قرارداد و پزشکان، با استفاده از یکی از روش‌های جایگزین شامل؛ USSD، Mobile App، SMS و نرم افزارهای تحت وب (medical.tamin.ir و darman.tamin.ir) انجام می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان قزوین یادآور شد: فرآیند دریافت استحقاق درمان در بخش بستری ضمن رعایت اصول و قواعد رفع هم پوشانی‌های درمانی سازمان‌های بیمه گر پایه کماکان به قوت خود باقی است.

وی بیان کرد: در راستای حذف تأمین اعتبار دفترچه درمانی، سرویس استعلام استحقاق سنجی به دو روش سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت عام از طریق از روش‌های اعلام شده صورت می‌گیرد.

نصیری یادآور شد: در این روش‌ها با ثبت کد ملی، شماره اتباع خارجی با نمایش یکی از دو وضعیت "حمایت درمانی دارد" و یا "حمایت درمانی ندارد" به همراه کد رهگیری در اختیار پزشکان و مراکز درمانی غیر ملکی طرف قرارداد و ملکی قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: سرویس استعلام استحقاق درمان به صورت خاص، برای استفاده بیمه شدگان، مستمری بگیران و افراد تحت تکفل آنان از طریق روش‌های پیش بینی شده به گونه‌ای است که با ورود کد ملی و شماره موبایل متقاضی در این سامانه ابتدا فرد احراز هویت شده و در صورت تأیید، استحقاق درمان وی با یکی از دو وضعیت «حمایت درمانی دارد» و یا «حمایت درمانی ندارد» به همراه تاریخ پایان اعتبار استحقاق درمان و کد رهگیری، نمایش داده خواهد شد.

نصیری افزود: در صورت مشاهده پیغام تطابق نداشتن کد ملی با شماره موبایل، مخاطب می‌بایست با مراجعه به یکی از شعب سازمان نسبت به ثبت نام و احراز هویت با شماره موبایل اقدام کند و تاریخ پایان اعتبار استحقاق درمان بیمه شده، مستمری‌بگیر و افراد تحت تکفل ایشان، بر اساس شرایط بیمه پردازی و رابطه بیمه‌ای فعلی فرد با سازمان در تاریخ روز استعلام است و امکان تغییر تاریخ مذکور با تغییر شرایط بیمه پردازی مشمولین وجود ندارد.

وی اظهار داشت: در صورتی‌که بیمه شده و مستمری بگیر به هر دلیل به وضعیت استحقاق درمان خود معترض باشد می‌تواند از طریق تماس با سامانه «۱۴۲۰» سازمان تأمین اجتماعی نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

نصیری گفت: در صورتی که فرزندان ذکور بیمه شدگان و مستمری‌بگیران (۱۹ سال تمام) به دلیل ارائه نکردن گواهی تحصیلی معتبر دانشگاهی و همچنین فرزندان دختر آنان به دلیل ارائه نکردن اصل شناسنامه، در سرویس استحقاق درمان «فاقد حمایت درمانی» باشند، تا زمان برقراری تعامل الکترونیکی با پایگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، ارائه خدمات درمانی برای این دسته از فرزندان مطابق ضوابط و روال جاری انجام خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.