هدایت الله جمالی پور روز پنجشنبه در کارگروه اقتصادی استان قزوین افزود: احداث یک هتل یا اقامتکاه بیشتر به نفع شهرداری است و این نهاد باید از گرفتن عوارض و مانع‌تراشی برای سرمایه‌گذار خودداری کند.
وی اضافه کرد: عوارض شهرداری در حوزه احداث هتل باید به گونه‌ای اعمال شود که سرمایه‌گذار بعد از تکمیل و بهره‌برداری هتل آن را پرداخت کند و تا قبل از تکمیل مبالغی اخذ نشود.
جمالی پور تاکید کرد: کمیته‌ای باید با موضوع هدایت و راهبری سرمایه‌گذاری استان قزوین با حضور شهردار و اعضای شورای شهر تشکیل شود و یک سازوکار مناسبی را برای ساخت هتل‌های اتخاذ کرد.
استاندار قزوین گفت : جمهوری اسلامی پیش بینی کرده که درآمد کشور تا ۲۰۳۵ باید از جذب توریسم تامین شود و برای تحقق این برنامه تاکید شده تا مشوق‌های ویژه‌ای به سرمایه‌گذاران حوزه اقامتگاهی و هتل تعلق بگیرد.
جمالی پور تصریح کرد: طرح‌های مورد نیاز استان قزوین ماند هتل باید با ایجاد مشوق‌ها و تسهیل‌گری سریع‌تر راه‌اندازی شوند، مخصوصا در حوزه اقامتگاهی این استان با چالش جدی روبرو است و باید اهتمام جدی صورت بگیرد.



مقام ارشد اجرایی استان قزوین با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت بناهای تاریخی برای احداث هتل استفاده کرد، گفت: یکی از راه‌های جذب گردشگر تبدیل ساختمان‌های قدیمی و بناهای تاریخی به مراکز اقامتگاهی و هتل است که باید مورد کارشناسی قرار گیرد.

این مسؤول اظهار داشت: اصلاحاتی در کشور ترکیه در مفاهیم توسعه انجام شد که اکنون چندین سال از ایران جلو افتاده است، درحالی که ایران قبل از ترکیه برنامه توسعه تعریف کرده بود.
جمالی پور گفت: چرا ایران‌خودرو از سال ۴۵ تاکنون نتوانسته خودکفا باشد، چون تفکر بانکی و سرمایه‌گذاری ما به خوبی در نظام‌ سازمانی تعریف نشده و این موارد نیازمند اصلاح است.
استاندار قزوین در خصوص اهتمام جدی برای اجرایی شدن مصوبات گفت: افزایش مصوبات دستگاه‌ها تا زمانی که به مرحله اجرایی نرسد هیچ فایده‌ای برای مردم ندارد و لازم است کمیته‌های کارشناسی با حضور زبده‌ترین نیروهای اداری تشکیل شده و مراحل پیاده شدن مصوبات به تصویب برسد.
جمالی پور تاکید کرد: امسال نگاه من به دستگاه‌های اجرایی عملکردی است و با هیچ مدیری در این رابطه تعارف نخواهم داشت، اعتقادم این است که باید برای مردم کار کرد و خدمات را افزایش داد.



وی اضافه کرد: در دستگاه‌های اجرایی استان هیچ جابه‌جایی صورت نمی‌گیرد مگر اینکه عملکرد مدیری قابل قبول نباشد که در این صورت مدیریت‌ها را تغییر خواهیم داد.

جمالی پور با بیان اینکه اگر یک بانک در استان ضد حقوق مردم و اشتغال گام بردارد، درب آن بسته خواهد شد، اظهار داشت: با کسانی که بخواهند مشکل درست کنند و سر راه توسعه استان قرار بگیرند تعارف نخواهم داشت، و در همین رابطه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید اشتغال دستگاه‌ها را ظرف مدت سه ماه رصد کند، اگر عملکرد قابل قبولی ارائه نشود قطعا با آن مدیر دستگاه خداحافظی خواهیم کرد و موضوع به وزیر مربوطه گزارش می‌شود.
وی بیان داشت: مدیران استان قزوین باید از نه گفتن در انجام طرح‌ها و توسعه به سمت اجرایی شدن کارها پیش بروند و مدیری که از همان ابتدا با انکار جلو می‌آید، صلاحیت مدیریت و برنامه‌ریزی ندارد.
جمالی پور خاطرنشان کرد: نهضت سرمایه گذاری باید در استان قزوین راه بیافتد و این استان با وجود همه ظرفیت‌ها لازم است که با تعامل بخش خصوصی هم در حوزه شهری و هم در حوزه برون شهری اتفاقات بسیار خوبی را رقم بزند.



شهردار قزوین نیز در این نشست گفت: شورای شهر مصوبه‌ای داشته است که در طول زمان صدور پروانه (پنج سال) هیچگونه هزینه پروانه، عوارض و بهره‌برداری صورت نگیرد، مواردی که امروز مشمول پرداخت عوارض هستند به خاطر خرید و فروش مجوزها و دست به دست شدن پروانه‌های سرمایه‌گذاری است که بیش از زمان معمول ارزش افزوده ایجاد کرده و نیازمند پرداخت عوارض است.
سیاوش طاهرخانی تاکید کرد : شورای شهر مصمم است تا از سرمایه‌گذاران حمایت کند و اگر لازم باشد یک لایحه دیگر به شورا ارسال می‌شود تا تخفیف‌ها و مشوق‌های به تصویب برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.