ناصر ایزدفر روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مجموع آموزشگاه‌های هنری مجوزدار در استان ۳۵  آموزشگاه در حوزه موسیقی و باقی آنها در حوزه هنرهای تجسمی ، خوشنویسی و سینمایی  فعالیت دارند و به طور میانگین در آموزشگاه‌های استان برای هر ترم ۱۷ ساعت آموزش به هنرجویان ارایه می شود.

وی اظهار داشت: کارشناسان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین همواره با بازدیدهای سرزده بر فعالیت آموزشگاه‌های هنری نظارت دارند و به نحوه تدریس و مشکلات احتمالی آنها رسیدگی می‌شود.

این مسوول با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد هنری درحقیقت مکمل آموزشگاه‌های رسمی هستند، تاکید کرد: این معاونت کار نظارت بر آموزشگاه‌های آزاد هنری را بر عهده دارد و مدرسان این آموزشگاه‌ها براساس ضوابط باید دارای تحصیلات عالی (‌لیسانس یا بالاتر) در یکی از رشته‌های هنری مرتبط با نوع فعالیت آموزشگاه باشند.

ایزد فر همچنین به فعالیت افراد دارای تحصیلات دانشگاهی و دارای تخصص در آموزشگاه‌های آزاد هنری نیز اشاره کرد و افزود: صلاحیت این افراد از سوی شورای مرکزی استان قزوین بررسی و سپس به تهران ارجاع داده خواهد شد تا کارت صلاحیت تدریس برای این افراد صادر شود.

معاون امور هنری و سینمایی  اداره کل فرهنگ ارشاد استان  قزوین در ادامه از بازگشایی آموزشگاه‌های آزاد هنری در چارچوب و شرایطی ویژه خبر داد و گفت: این آموزشگاه‌ها که با شیوع بیماری کرونا فعالیت آنها تعطیل شده بود از اوایل اردیبهشت ماه با کلاس‌ها تک نفره و استاد و شاگردی با رعایت پروتکل‌های بهداشت اجازه فعالیت دارند.

وی تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های جمعی تا اطلاع ثانوی ممنوع است همچنین به منظور رعایت طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، آموزشگاه‌ها مکلفند از تجمع و حضور همراهان هنرجو در داخل آموزشگاه جلوگیری کنند.

ایزد فر با اشاره به خسارت  ناشی از کرونا به هنرمندان و آموزشگاه‌های آزاد هنری استان افزود:  طبق اعلام مسوولان، کرونا به حوزه فرهنگ و هنر بیش از هزار میلیارد تومان خسارت وارد کرده و در حال حاضر چگونگی پرداخت این خسارت مشخص نشده است .

وی از معافیت پرداخت حق بیمه سه ماهه هنرمندان عضو صندوق هنر خبر داد و یادآور شد:از آنجا که اکثر هنرمندان از حقوق ثابت برخوردار نیستند و با تداوم تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیازمند حمایت و نگاه ویژه مسوولان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.