به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مصطفی مجیدی در جلسه ستاد کرونا که روز دوشنبه در استانداری برگزار شد اظهار داشت: در دوران انتشار ویروس کرونا با همکاری مناسبی که از سوی اوقاف صورت گرفت بقاع متبرکه هم با نظر ستاد تعطیل شد و در زمان تعطیلی اقدامات مناسبی صورت گرفت و با ضد عفونی اماکن مذهبی آنها را به پایگاه‌های نقش آفرین تبدیل کردیم.

وی بیان کرد: در زمان تعطیلی اماکن مقدس تجربه خوبی اتفاق افتاد و یک جشن خودرویی برگزار شد و در میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) تجربه جدیدی حاصل شد که برای سایر مناسبت‌ها می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

مجیدی تصریح کرد: در آستانه شب‌های قدر پیشنهاد می‌شود به نیاز معنوی مردم توجه کرده زمینه حضور خانواده‌ها با خودرو و در مکان‌هایی با رعایت فاصله اجتماعی را مهیا کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین یادآور شد: برای شب قدر به صورت حضور خودرویی خانواده‌ها در کنار بلوار محدوده امام زاده حسین (ع) می‌توان حضور تعداد محدودی را با رعایت فاصله گذاری این مراسم را برگزار کرد که حدود ۲ هزار صندلی پیش بینی خواهد شد.

وی اضافه کرد: این برنامه می‌تواند به صورت نمادین برای پخش از رسانه‌ها تدارک دیده شود.

حجت الاسلام قابل رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین هم گفت: از کرونا باید درس و عبرت بگیریم زیرا این بلا حقایقی را روشن کرد و معنویت عمیق ملت را نشان داد و همراهی میلیونی مردم را ممکن کرد.

وی اظهار داشت: انتظار داشتیم در شرایطی که برخی شهرها شرایط سفید پیدا کردن برای آغاز فعالیت‌های مذهبی هم اقدام می‌شد زیرا امروز بازار و مجتمع‌های تجاری فعال شده اما همچنان مساجد بسته است.

قابل اضافه کرد: در شهر قزوین ۱۶۰ مسجد داریم که اگر همه باز شود می‌توان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت و از ازدحام جمعیت در چند مسجد محدود هم جلوگیری کرد.

وی گفت: در شرایطی که هوای تابستانی داریم می‌توان از فضای باز مساجد و امامزاده‌ها برای برگزاری مراسم مذهبی استفاده کرد اما در نهایت تابع نظر کارشناسان هستیم و مصوبات ستاد را اجرا می‌کنیم تا مشکلی ایجاد نشود.

حجت الاسلام حسن دهقان نژاد رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان قزوین هم گفت: قرار بود در مناطق سفید بتوان نماز جمعه و جماعت را برگزا ر کرد اما در استان هنوز این موضوع اجرا نشده است.

وی گفت: در آبیک و خاکعلی پس از اعلام وضعیت سفید برای نماز جمعه هماهنگی شد اما مجدداً از سوی وزارت بهداشت برگزاری این مراسم ممنوع اعلام شد که این موضوع جای بررسی دارد.

دکتر بابایی مدیر کل خدمات درمانی استان قزوین اظهار داشت: در حوزه تأمین اجتماعی ۷۰ تخت فعال داشتیم که توانستیم بیماری را کنترل کنیم و نگاه همگرایی و همدلی موجب شد بیماری مدیریت شود.

وی افزود: در حال حاضر مراجعه به بیمارستانها کم شده و برخی بیماران زمینه‌ای از رفتن به مراکز درمانی خودداری می‌کنند که این روند می‌تواند به حاد شدن بیماری‌های آنها منجر شود.

بابایی تصریح کرد: از همه کسانی که در درمان نقش داشتند تشکر می‌کنیم و با مدیریت منطقی نسبت به کنترل بیماری اقدام شد.

رضا فضلی معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان قزوین هم اظهار داشت: شبکه تبلیغ آماده اشاعه فرهنگ همدلی و هم دوستی و مساوات است و در این زمینه کارهای خوبی شده است.

وی از حرمت شکنی برخی در ماه مبارک رمضان انتقاد کرد و خواستار مقابله با هنجار شکنان شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.