حجت‌الاسلام علی انصاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همه ساله و همزمان با میلاد امام حسن مجتبی (ع) مراسم جشن تکلیف دانش‌آموزی برگزار می‌شود که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا تصمیم بر این گرفته شد تا مراسم به صورت مجازی و با حضور والدین دانش‌آموزان در منزل برگزار شود.

وی، استمرار فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی در ایام تعطیلی مدارس با استفاده از شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی را یادآور شد و تصریح کرد: خوشبختانه با فعالیت شبکه شاد، فرصتی ایجاد شد که این جشن به صورت مجازی و با حضور دانش‌آموزانی که با ارسال تصاویر خلاقانه از لحظات روحانی این مراسم اقدام به عمل آورده بودند، برگزار شود.

وی هدف از برگزاری این جشن را آموزش احکام دینی در قالب برنامه‌های فرهنگی و هنری اعلام و تاکید کرد: مراسم جشن تکلیف با هدف آشنایی دانش‌آموزان با آموزه‌های دینی همزمان با ورود به سن بلوغ  است و برگزاری این جشن سبب ماندگاری بیشتر در ذهن دانش آموزان می‌شود.

به گفته حجت‌الاسلام انصاری، لازمه انس و نزدیکی به خداوند متعال پیروی از دستورات و احکام الهی است و کسانی‌ که با خداوند دوست باشند، مورد محبت و علاقه دیگران نیز واقع خواهند شد.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: دانش‌آموزان با ورود به سن تکلیف، موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب برای دختران، خواندن قرآن و گرفتن روزه را سرلوحه کارهای روزمره خود قرار خواهند داد.

معاون فرهنگی و پرورشی استان اضافه کرد: والدین همچنین جشن تکلیف را همانند جشن تولد برای فرزندان خود برگزار کنند و شروع طاعت و بندگی آنها را نیز جشن بگیرند.

استان قزوین دارای ۲۵۰ هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.